Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄr tre, fyra, fem gruppkrascher n …
You need to log in to create posts and topics.

Intressant påpekande, Nisse! I sanning ett misslyckande från förbundet att inte kunna fånga upp och rida på det intresse för cykelsporten som uppenbarligen finns.

Och jag tror att det ligger nåt i Davids analys: rädslan att förlora verkar tyvärr vara stö

Tyvärr så är det en nedåtgående spiral med färre tävlingar, långa resor och färre som tävlar.
De enda klasserna som ökar är H30 och H40. Tragiskt!
Alla tävlingar skulle innnehålla alla klasser som kör i egna startfält. Det är så otroligt grundläggande.

För att få en elit värd namnet så krävs det bredd. (många motionärer och tävlande)
För att få ungdomar krävs det bredd. (många motionärer och tävlande)

Det borde finnas förutsättningar för att rädda svensk cykling.
Ju fler aktiva desto lättare att ställa

Jag har bedrivit lobbyverksamhet idag. Vad har du gjort?

Kortfattat....vad krävs för att börja tävla? Vilka klasser finns det? Vad ska man tänka på? m.m. m.m.

Är det krångligt att "gå över" från motion till tävling?

http://www.fredrikshof.se/3857

Medlemsskap i en SCF-ansluten klubb och sedan börjar du i sportklassen, förslagsvis ett år. Då kommer du in i klungteknik och sårvård.

Hehe.... inte skulle jag vilja starta i sportklass. De brukar ha gemensam start med H30. Då skulle jag vara avhängd innnan startbilen släppte 🙁

Tävlar du i sportklassen så det den delen av startfältet som är intressant. de andra får hålla på med sin tävling.

Nummerserie.
I Danmark har man olika färg och egna nummerlappar + lånenummer till utbölingar.