Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 17:50Intressant påpekande, Nisse! I sanning ett misslyckande från förbundet att inte kunna fånga upp och rida på det intresse för cykelsporten som uppenbarligen finns.
Och jag tror att det ligger nåt i Davids analys: rädslan att förlora verkar tyvärr vara stö
Intressant påpekande, Nisse! I sanning ett misslyckande från förbundet att inte kunna fånga upp och rida på det intresse för cykelsporten som uppenbarligen finns.
Och jag tror att det ligger nåt i Davids analys: rädslan att förlora verkar tyvärr vara stö
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 17:54Tyvärr så är det en nedåtgående spiral med färre tävlingar, långa resor och färre som tävlar.
De enda klasserna som ökar är H30 och H40. Tragiskt!
Alla tävlingar skulle innnehålla alla klasser som kör i egna startfält. Det är så otroligt grundläggande.
Tyvärr så är det en nedåtgående spiral med färre tävlingar, långa resor och färre som tävlar.
De enda klasserna som ökar är H30 och H40. Tragiskt!
Alla tävlingar skulle innnehålla alla klasser som kör i egna startfält. Det är så otroligt grundläggande.
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 18:10För att få en elit värd namnet så krävs det bredd. (många motionärer och tävlande)
För att få ungdomar krävs det bredd. (många motionärer och tävlande)Det borde finnas förutsättningar för att rädda svensk cykling.
Ju fler aktiva desto lättare att ställa
För att få en elit värd namnet så krävs det bredd. (många motionärer och tävlande)
För att få ungdomar krävs det bredd. (många motionärer och tävlande)
Det borde finnas förutsättningar för att rädda svensk cykling.
Ju fler aktiva desto lättare att ställa
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 18:14Jag har bedrivit lobbyverksamhet idag. Vad har du gjort?
Jag har bedrivit lobbyverksamhet idag. Vad har du gjort?
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 21:12Kortfattat....vad krävs för att börja tävla? Vilka klasser finns det? Vad ska man tänka på? m.m. m.m.
Är det krångligt att "gå över" från motion till tävling?
Kortfattat....vad krävs för att börja tävla? Vilka klasser finns det? Vad ska man tänka på? m.m. m.m.
Är det krångligt att "gå över" från motion till tävling?
Quote from Fredrik Närenfors on 7 June 2009, 21:51http://www.fredrikshof.se/3857
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 21:55Medlemsskap i en SCF-ansluten klubb och sedan börjar du i sportklassen, förslagsvis ett år. Då kommer du in i klungteknik och sårvård.
Medlemsskap i en SCF-ansluten klubb och sedan börjar du i sportklassen, förslagsvis ett år. Då kommer du in i klungteknik och sårvård.
Quote from Fredrik Närenfors on 7 June 2009, 22:00Hehe.... inte skulle jag vilja starta i sportklass. De brukar ha gemensam start med H30. Då skulle jag vara avhängd innnan startbilen släppte 🙁
Hehe.... inte skulle jag vilja starta i sportklass. De brukar ha gemensam start med H30. Då skulle jag vara avhängd innnan startbilen släppte 🙁
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 22:14Tävlar du i sportklassen så det den delen av startfältet som är intressant. de andra får hålla på med sin tävling.
Tävlar du i sportklassen så det den delen av startfältet som är intressant. de andra får hålla på med sin tävling.
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 22:19Nummerserie.
I Danmark har man olika färg och egna nummerlappar + lånenummer till utbölingar.
Nummerserie.
I Danmark har man olika färg och egna nummerlappar + lånenummer till utbölingar.