Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 22:57Jag är på (om det inte ligger några tokfina isar som bara måste åkas). Springer gärna i 6 min-tempo.
Jag är på (om det inte ligger några tokfina isar som bara måste åkas). Springer gärna i 6 min-tempo.
Quote from Funbeat user on 11 December 2010, 08:57Jag har tänkt vara med denna gång i och med att du har lagt den efter nyår och jag är tillbaka från skidlägret under mellandagarna, men det blir nog i långsammaste gruppen. 🙂
Jag har tänkt vara med denna gång i och med att du har lagt den efter nyår och jag är tillbaka från skidlägret under mellandagarna, men det blir nog i långsammaste gruppen. 🙂
Quote from Funbeat user on 11 December 2010, 16:54Kul är laddad. Jag hakar gärna på i 6:45 gruppen och kan tänka mig att hålla farten en bit. Nu blir det att skriva ut kartor:)
Kul är laddad. Jag hakar gärna på i 6:45 gruppen och kan tänka mig att hålla farten en bit. Nu blir det att skriva ut kartor:)
Quote from Funbeat user on 16 December 2010, 13:37Om jag är tillbaks i Stockholm hänger jag på. Brukar vara ivrig och springa snabbare än 6-min tempo initialt men hänger på bakom Bernt. 🙂
Om jag är tillbaks i Stockholm hänger jag på. Brukar vara ivrig och springa snabbare än 6-min tempo initialt men hänger på bakom Bernt. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 09:48Jag kommer att vara med. Får se hur långt jag orkar vara med. Har som längst sprungit lite över 30 km fast då i 5min/km tempo. Antar att jag bör vara med i nybörjar gruppen om jag ska orkar hela 😀
Ni som vari med förr kanske kan svara på följande:
1) O
Jag kommer att vara med. Får se hur långt jag orkar vara med. Har som längst sprungit lite över 30 km fast då i 5min/km tempo. Antar att jag bör vara med i nybörjar gruppen om jag ska orkar hela 😀
Ni som vari med förr kanske kan svara på följande:
1) O
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 10:20Broddar har ingen stor verkan på snö. Om det är isigt så är broddarna fina att springa med. Märk dock att det blir något hårdare underlag, så om man har känsliga fötter eller inte är van vid att springa längre sträckor på asfalt är det bäst att inte testa
Broddar har ingen stor verkan på snö. Om det är isigt så är broddarna fina att springa med. Märk dock att det blir något hårdare underlag, så om man har känsliga fötter eller inte är van vid att springa längre sträckor på asfalt är det bäst att inte testa
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 10:47Jag springer med broddar nu när det är hårdpackar snö eller is så det ska "nog" inte vara några problem 😀
Problemet är vad jag ska ha mitt vatten i. Har inga termoflaskor så jag får väll se vad jag hittar. Har bara små plastflaskor och de lär ju frysa r
Jag springer med broddar nu när det är hårdpackar snö eller is så det ska "nog" inte vara några problem 😀
Problemet är vad jag ska ha mitt vatten i. Har inga termoflaskor så jag får väll se vad jag hittar. Har bara små plastflaskor och de lär ju frysa r
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 10:57Vattnet fryser inte om man rör på sig hela tiden. Jag kommer att ha vatten i ryggan i några vanliga flaskor med skruvkork. Det funkade förra året.
Vi springer ju dessutom förbi ett antal affärer, mackar, Mc Donalds etc, så man kan ju fylla på utefter vä
Vattnet fryser inte om man rör på sig hela tiden. Jag kommer att ha vatten i ryggan i några vanliga flaskor med skruvkork. Det funkade förra året.
Vi springer ju dessutom förbi ett antal affärer, mackar, Mc Donalds etc, så man kan ju fylla på utefter vä
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 12:21Om man inte fyller flaskorna helt, så skvalpar vattnet och då har det inte lika lätt för att frysa.
Om man har ett lager kläder utanpå vätskebältet blir det betydligt varmare för vätskan.Mitt vatten har enbart frusit de gånger jag har haft ryggsäck, och
Om man inte fyller flaskorna helt, så skvalpar vattnet och då har det inte lika lätt för att frysa.
Om man har ett lager kläder utanpå vätskebältet blir det betydligt varmare för vätskan.
Mitt vatten har enbart frusit de gånger jag har haft ryggsäck, och
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 12:34...eller så blåser man i slangen efter att man druckit.
...eller så blåser man i slangen efter att man druckit.