Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Säkrast är nog termoflaska 🙂

Blåsmetoden försökte jag mej på under mitt långpass för ett par veckor sedan. Gick faktiskt inte så bra.
Man kan bara blåsa in lika mycket luft som man dricker vatten.
Alltså efter ett par gånger så var vätskeblåsan proppfull och mer luft gick inte att få

Man kan ju lita på skidåkarna och införskaffa sig ett midjebälte med termoflaska. Garanterat säkert.

Yes.

Lyckades ordna ersättare på jobbet 🙂

Jag kommer springa med 7:30gruppen.

Jag kör nog termos med blåbärssoppa, nyponsoppa eller buljongvatten. Bra att få i sig något varmt. Tar man med sig kallvatten/läsk från stoppen kan man se till att dricka upp det första 5-10 km så hinner det aldrig frysa såvida det inte blir nytt köldreko

Jag har bokat biljett hem den 1:a så jag är garanterat i Stockholm. Springer i främre gruppen (~6:00 km/min). Slänger in kartan på min Forerunner så jag har koll på vart man ska. Kommer fortfarande ligga bakom Bernt the man dock :).

Toppen Stefan! Du och jag (t+)

Jag ska också försöka hänga med 6 min/km-gruppen. Möjligen blir jag tvungen att "fuska" vid matstoppen och ta med mig maten och drycken. Jag klarar inte att springa 60 km på 6 timmar om jag ska ge bort minst en halvtimme i matpauser. Då är det bättre att

Då hänger jag med dig Patrick. Jag tycker att det är för klallt att sitta inne ocg äta och sen ge sig ut i kylan igen. Jag håller mig nog hellre ute.

Bra Jonas! Då gör vi så.