Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 15:16Säkrast är nog termoflaska 🙂
Säkrast är nog termoflaska 🙂
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 15:36Blåsmetoden försökte jag mej på under mitt långpass för ett par veckor sedan. Gick faktiskt inte så bra.
Man kan bara blåsa in lika mycket luft som man dricker vatten.
Alltså efter ett par gånger så var vätskeblåsan proppfull och mer luft gick inte att få
Blåsmetoden försökte jag mej på under mitt långpass för ett par veckor sedan. Gick faktiskt inte så bra.
Man kan bara blåsa in lika mycket luft som man dricker vatten.
Alltså efter ett par gånger så var vätskeblåsan proppfull och mer luft gick inte att få
Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 16:31Man kan ju lita på skidåkarna och införskaffa sig ett midjebälte med termoflaska. Garanterat säkert.
Man kan ju lita på skidåkarna och införskaffa sig ett midjebälte med termoflaska. Garanterat säkert.
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 10:23Yes.
Lyckades ordna ersättare på jobbet 🙂
Jag kommer springa med 7:30gruppen.
Yes.
Lyckades ordna ersättare på jobbet 🙂
Jag kommer springa med 7:30gruppen.
Quote from Funbeat user on 20 December 2010, 22:54Jag kör nog termos med blåbärssoppa, nyponsoppa eller buljongvatten. Bra att få i sig något varmt. Tar man med sig kallvatten/läsk från stoppen kan man se till att dricka upp det första 5-10 km så hinner det aldrig frysa såvida det inte blir nytt köldreko
Jag kör nog termos med blåbärssoppa, nyponsoppa eller buljongvatten. Bra att få i sig något varmt. Tar man med sig kallvatten/läsk från stoppen kan man se till att dricka upp det första 5-10 km så hinner det aldrig frysa såvida det inte blir nytt köldreko
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 09:07Jag har bokat biljett hem den 1:a så jag är garanterat i Stockholm. Springer i främre gruppen (~6:00 km/min). Slänger in kartan på min Forerunner så jag har koll på vart man ska. Kommer fortfarande ligga bakom Bernt the man dock :).
Jag har bokat biljett hem den 1:a så jag är garanterat i Stockholm. Springer i främre gruppen (~6:00 km/min). Slänger in kartan på min Forerunner så jag har koll på vart man ska. Kommer fortfarande ligga bakom Bernt the man dock :).
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 00:43Toppen Stefan! Du och jag (t+)
Toppen Stefan! Du och jag (t+)
Quote from Funbeat user on 23 December 2010, 14:22Jag ska också försöka hänga med 6 min/km-gruppen. Möjligen blir jag tvungen att "fuska" vid matstoppen och ta med mig maten och drycken. Jag klarar inte att springa 60 km på 6 timmar om jag ska ge bort minst en halvtimme i matpauser. Då är det bättre att
Jag ska också försöka hänga med 6 min/km-gruppen. Möjligen blir jag tvungen att "fuska" vid matstoppen och ta med mig maten och drycken. Jag klarar inte att springa 60 km på 6 timmar om jag ska ge bort minst en halvtimme i matpauser. Då är det bättre att
Quote from Funbeat user on 23 December 2010, 16:10Då hänger jag med dig Patrick. Jag tycker att det är för klallt att sitta inne ocg äta och sen ge sig ut i kylan igen. Jag håller mig nog hellre ute.
Då hänger jag med dig Patrick. Jag tycker att det är för klallt att sitta inne ocg äta och sen ge sig ut i kylan igen. Jag håller mig nog hellre ute.
Quote from Funbeat user on 24 December 2010, 14:09Bra Jonas! Då gör vi så.
Bra Jonas! Då gör vi så.