Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÅrets Motionslopp 2008
You need to log in to create posts and topics.

Vad beror det på då?
För dålig rekryteringsbas?

Nej, definitivt inte, utan budgetarbetet kontra pengar.

Som tidigare sagts: Så länge det inte finns incitament att arrangera tävlingar för de 240 klubbarna så blir tävlingsprogramet mindre för varje år.

På senaste åren har det blivit mera motions lopp.

Varför vill inte klubbar arregera tävlingar ?
För få som kör ?
Kostar för mycket ?

Det är bra att det är antalet licenser som styr. Det finns särskilda motionsförbund. 🙂

>David
Ok, jag är inte insatt i tävlingsverksamheten på den nivån

Där håller jag med dig, David. Vilka klubbar vill arrangera om det medför en kostnad för klubben?

Eftersom tävlingsarrangemang kostar pengar med alla fordon, avgifter med mera så är det svårt att få det att gå ihop.
Då väljer föreningar att ordna ett motionslopp som ger klirr i kassan eftersom fordon och alla andra måsten med sjukvård, kommisarier, s

> Det är tydligt eftersom det är antalet licenser som ger rösträtt för distrikten och inte antalet medlemmar i klubbarna.
> Det är bra att det är antalet licenser som styr. Det finns särskilda motionsförbund

Nej, det var inte bra. Årsmöte beslutade 2008

Det innebär att om t.ex. Axa Sportsclub ansluter sig till SCF så kommer ingen annan klubb att ha en chans att driva igenom något som de inte är med på. Är det bra?
Licensen är det enda rimliga sättet att reglera det på. Det förvånar mig att RF godtagit en

Danskarna kör med åldersklasser, men flyttar upp de som är överlägsna till nästa klass och har uppflyttningssystem i C-B-A precis som sverige hade tidigare.

Fredrik. Om Axa går med så får de en röst.... Samma som en förening som har 3 medlemmar. Distriken har kvar sina som tidigare. Årsmöte sade ja till den ny ordning för att flytta makten närmare verksamheten.

Jo, cat-1 - cat-4 har jag föreslagit för att f