Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta efter träningen..
You need to log in to create posts and topics.

Om jag springer ca 45 minuter i ganska snabbt tempo och har ätit en ordentlig middag ett par timmar innan träningspasset.. Hur mycket måste jag äta efter träningen?? Räcker det med en banan?

Svaret är som alltid ja och nej. Vad du har ätit innan efter ett så kort pass är ganska ointressant. Det är hur fort du vill att din kropp/muskler ska återhämta sig som är intressant.

Se Bananas are for monkeys 🙂
http://www.gainomax.com/std/download/mo

efter träning så skall man fylla på sina depår...1 g kolh per kilo kroppsvikt. och 0.2 g protein samma.

och detta inom 15 min. sen inom 90 min ett komplett mål mat.

Om man vill gå ner i vikt, så kan man väl minska "återhämtningsmaten" med hälften?

Minska aldrig på återhämtningsmaten. Då riskerar du att din muskelmassa blir lidande. Minska i så fall på övriga måltider.
Fö är det inte fungerande att ligga på mer än typ 500 kcal underskott vare sig man tränar eller inte. Träningen gör bara att man in

2g protein/kg kroppsvikt om du styrketränar seriöst, jag kompleterar med soyaprotein för det är billigt och bättre än vassleprotein(mjölkprotein) enligt mig. Gainomax är ett hyffsat tillskott tycker jag, nackdelen är om man ska ner i vikt för gaino innehå

Emil. Du får nog plugga på lite. Snabba kolhydratrer ska det vara direkt efter träning. De går då direkt ut i musklerna utan att passsera gå. Dvs utan att dra igång en fettinlagring.
Om proteinet ska vara snabbt eller långsamt råder delade meningar om dä

Skippa bananen och alla "powerful-yipayaya" drycker!

Häll i dig 5 dl mjölk(mini om du vill slippa fettet) senast 15 min efter träning.

Vad är det för fel på en god macka då?

Per >> Hur ser finmalet fullkorn ut? 🙂 Är inte det lite av motsatser?