Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta efter träningen..
You need to log in to create posts and topics.

Det är möjligt att du talat om detta tidigare Fredrik, men jag kan försäkra dig att det är första gången jag hör (läser) det. Tror heller inte att vem som helst kan hitta någon artikel om detta med väl valda sökord. I så fall hade jag säkert stött på nånt

Per läs denna artikel om Soyaprotein, 🙂

http://www.mowifit.com/supp-10-04-02.htm

När det gäller snabba kolhydrater efter träning som finns i bland anndra gainomax. Även kallad gainers hos andra märken så som twinlab, så skall den göra att man ökar i m

långsamma kollisar efter träning har jag inte hört om heller. Vill också gärna ha en referens, låter ju intressant iaf!

> Tror heller inte att vem som helst kan hitta någon artikel om detta med väl valda sökord. I så fall hade jag säkert stött på nånting själv för länge sen.

Sökning på PubMed med sökorden "recovery" och "glycemic" gav bl.a. följande träffar:

http://www.n

Emil

Har inte hunnit läsa din länk än men jag återkommer till den. Gillar såna här diskussioner eftersom jag alltsomoftast lär mig nåt.

Vad gäller att gå ned i vikt så finns det ju även bland bodybuilders lite olika skolor. Dels den du företräder dels d

Så sant, man bör nog ta lite snabba kolhydrater efter träning, bara man inte överdoserar. Och sen såg jag att detta är en grupp om löpning och inte styrketräning 🙂
Så det skiljer ganska mycket i näringsintag när det gäller styrketräning och löpning.

Tac

Egentligen skiljer det bara två saker mellan löpnming och styrketräning. Proteinåtgången är något lägre för löpare. Pga längre pass så är kolhydratåtgången något högre oftast men inte alltid. Beroende på intensitet. Principerna är dock relativt likartade.

Det är möjligt att det är billigare med Whey-80 än soyaprotein/kg men har du kollat mängden protien/portion av de båda. Har för mig att det är mer i Soya. Jaja effekten av proetien är ju olika för alla också. Men jag blev så glad när jag började med soyan

Man måste inte förlora muskelmassa bara för att man går ned i vikt. Det är en gammal kvarleva från bulk och deff tänket. Det går att bygga muskelmassa samtidigt som man går ned i fettvikt. Kravet är att man tränar och inte bara bantar samt att man äter rä

Den största effekten har jag kännt just när det gäller återhämtning men även uthålligheten i träningen. Kan beror på olika saker, men som du säger så tar jag det som mellanmål. Tar det morgon, lunch och sedan till kvällen. Ca 20g varje gång + så blandar j