Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta efter träningen..
You need to log in to create posts and topics.

Fullkorn = hela kornet med, kan malas fint eller grovt, däremot är det inte siktat.

en god och nyttig macka är väl aldrig fel!:)

men många går på försäljningstrick och köper dyra energitillskott, när man i stort sett får i sig samma sak va gammal(färsk:)) vanlig hederlig mjölk.

Det lilla lilla lilla extra som tillskott KAN ge är det yt

Jag hörde någon som sa att gamla hederliga Mu-mjölk hade ungefär samma näringsvärde som en Gainomax. Synd att det inte säljs längre. 😉

Glöm inte heller att det finns många som inte kan dricka mjölk. Mackan är nog ett bättre alternativ i sådana fall.

Aha där ser man, hade fått för mig att fullkorn var detsamma som att det var hela korn och inte delar från hela kornet... Nu vet jag bättre 🙂

Som sagt, fullkorn kan vara finmalet också och blir då en snabb kolhydrat. Alltså alldeles ypperlig efter träning men ingenting att ha vid mellanmålet då det är ett lågt GI som gäller i det läget.

Vad gäller proteinet i vanlig mjölk så är det 80% kasein

Men för den största merparten av motinärer och även til viss del elitidrottsmän, så fyller inte många kosttillskott någon funktion förutom att de ger ett stort hål i plånboken!

> Emil. Du får nog plugga på lite. Snabba kolhydratrer ska det vara direkt efter träning. De går då direkt ut i musklerna utan att passsera gå. Dvs utan att dra igång en fettinlagring.

För att komplicera bilden så kan jag upplysa om att det finns ett gän

Fredrik skrev:"För att komplicera bilden ..."

Om det är nåt jag själv gärna gör så är det att plugga mer om sånt här. Det måste vara väldigt nya rön då eftersom det är första gången jag hör dig yppa nåt om detta. Har du några artiklar eller annat att tip

Martin.
Nej inte många kosttillskott fyller någon funktion. Ett billigt och bra vassleproteinisolat gör dock det (WPI). Whey-80 tex kan man få för dryga hundringen kilot om man går ihop några stycken. Då blir det faltiskt betydligt billigare än att äta m

> Om det är nåt jag själv gärna gör så är det att plugga mer om sånt här. Det måste vara väldigt nya rön då eftersom det är första gången jag hör dig yppa nåt om detta. Har du några artiklar eller annat att tipsa om?

Det är inte första gången jag yppar n