Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÅterhämtningsdryck
You need to log in to create posts and topics.

Om man springer en mil på maxfart och tränar hårt 5 dagar i veckan. Behöver man då exempelvis återhämtningsdrycker och liknande som exempelvis Dahlblads tillverkar?

Nej.

nej 😉

Vanlig mat räcker i 99% av fallen. Dock kan det vara enklare att få i sig nån återhämntningsdryck om man t.ex. har ett pass och sedan inte möjlighet att få i sig mat under en längre tid.

Då är det inget jag behöver lägga pengar på 🙂 Totalt onödigt om man får i sig allt via maten.

Jag brukar dricka lite återhämtningsdryck efter längre eller hårdare pass mest bara för att snabbt få i mig nåt. Jag har ofta svårt att äta direkt efter träning och hur som helst tar det ju ändå oftast en stund att få ordning mat efter dusch och stretch m

Såg att Dahlblads innehåller C vitamin och magnesium så det är nog ingen dum sak. C vitamin gör att immunförsvaret höjs, träning sänker ju försvaret. Så drycken i sig är nog rätt smart 🙂

Har varit på en föresläsning där dom tog upp vad som är bra just efter ett träningspass. Gissa om jag blev förvånad när dom sa att OBOY är det bästa för musklernas och kroppens återhämtning,inte ett glas utan ½ L !!!!
Är det nån annan som har hört det med

Det brukar jag föreslå så nu har äntligen vetenskapen tagit det till sig.

Och jag kan hålla med David om att Oboy funkar. Likväl som lite tjockare blandad jordgubbssaft för snabb energi under ett pass.

inom 20 minuter efter avslutad träning skall man inta 0,5 gram kolhydrater och 0.1 gram proteiner per kilo kroppsvikt.
Två timmar efter avslutad träning skall man äta riktiga mat.
På sätt återhämtar kroppn sig optimalt vad gäller näring.