Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÅterhämtningsdryck
You need to log in to create posts and topics.

Tysk fulöl från Lidl 2,8% väl kyld speciellt under sommarmånaderna tycker jag är ett riktigt kap efter ett typ pass..?!;);)

Jag gillar ditt tänk Kjelleman! (t+)

Systrarna Kallur dricker oboy efter sin träning,det är ngt i kakaon som var bra för musklerna 😉 Alltså upp mot ½ L .....

De brukar få lite sprutor också.

Det är nog många svenska elitidrottsmän som får det,tror jag......Inte bara finnarna hehe... 😉

Som Torbjörn svarade i en annan tråd så kan återhämtningsdryck/gainer vara bra om man tränar flera pass samma dag. Kör man riktigt tung styrketräning kan också tillskott öka muskeltillväxten.
Om du bara springer ett pass per dag och inte kör nån annan trä

Efter träning behöver man äta nåt inom 30min för optimal återhämtning. Ju intensivare och längre träning desto viktigare. När du har tränat har du störst inlagning av glykogen (kolhydrat depåerna i muskeln). Detta då GLUT-4 receptorer är aktiverade (Recep

Vatten, mat och vila räcker för mig. Det är bra om man äter inom 90 minuter.

Starköl + körv med bröd och en jä-kla massa senap.

Iskall öl givetvis.

Innan körde jag återhämtningsdryck efter hårda eller långa pass men skippade det för jag tyckte det var bättre med riktig mat. Men jag tycker mig ha märkt att jag äter så inåttahelvete mycket mer kalorier på totalen sen jag skippade återhämtningsdrycken s