Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 11:26Finns säkert massor bra åtgärder som planskilda korsingar och cykelbanor. Problemet är väl som alltid - pengar?
Jag vill också ha asfalterade motionsspår för inlines o dylikt.
Finns säkert massor bra åtgärder som planskilda korsingar och cykelbanor. Problemet är väl som alltid - pengar?
Jag vill också ha asfalterade motionsspår för inlines o dylikt.
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 12:24O Sara! Så trist och ajajaj. Hoppas det läker bra!
Det otäcka med cykelbanor är att bilister ser _inget_ på dem. Sedan säger de att cyklisten kom från ingenstans. och reglerna om väjningsplikt och sånt är luddiga, men oftast så antas cyklister ska stanna
O Sara! Så trist och ajajaj. Hoppas det läker bra!
Det otäcka med cykelbanor är att bilister ser _inget_ på dem. Sedan säger de att cyklisten kom från ingenstans. och reglerna om väjningsplikt och sånt är luddiga, men oftast så antas cyklister ska stanna
Quote from Jonas Täng on 2 October 2010, 13:24polisutredning på g. solklart att det var bilisten som missade väjningsplikten. inte kommit till försäkringsdetaljerna ännu.
polisutredning på g. solklart att det var bilisten som missade väjningsplikten. inte kommit till försäkringsdetaljerna ännu.
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 13:54Man blir ju lite mörkrädd när man hör sådana här historier... Jag har precis köpt en tempocykel, och är lite tveksam till var jag ska våga cykla med den nu...
I ditt fall Sara, var det ju som sagt ett solklart fall av missad väjningsplikt och jag tror a
Man blir ju lite mörkrädd när man hör sådana här historier... Jag har precis köpt en tempocykel, och är lite tveksam till var jag ska våga cykla med den nu...
I ditt fall Sara, var det ju som sagt ett solklart fall av missad väjningsplikt och jag tror a
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 16:56Stalltipset är att inte köra tempohojen på cykelvägarna i alla fall...
Stalltipset är att inte köra tempohojen på cykelvägarna i alla fall...
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 17:18Stalltipset är att inte köra tävlingscyklar på cykelvägarna i alla fall. Där kan du möta vad för något som helst.
Stalltipset är att inte köra tävlingscyklar på cykelvägarna i alla fall. Där kan du möta vad för något som helst.
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 17:27Nu blev det t.o.m. GC-vägar mestadels. Snabbt gick det inte, men en utmaning är en utmaning och att kryssa mellan vinglande människor och dålig asfalt är helt klart en utmaning. Jag får leta reda på en bättre väg framöver. 😉
Nu blev det t.o.m. GC-vägar mestadels. Snabbt gick det inte, men en utmaning är en utmaning och att kryssa mellan vinglande människor och dålig asfalt är helt klart en utmaning. Jag får leta reda på en bättre väg framöver. 😉
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 11:32Tog och skickade ett meddelande till farbror Kennet iaf. Allt enligt principen att det känns bättre att knorra över ett kass trafikklimat efter att man har talat direkt till de döva öron man skulle vilja ha kunnat påverka. Såhär blev det:
Hej,
Läser dir
Tog och skickade ett meddelande till farbror Kennet iaf. Allt enligt principen att det känns bättre att knorra över ett kass trafikklimat efter att man har talat direkt till de döva öron man skulle vilja ha kunnat påverka. Såhär blev det:
Hej,
Läser dir
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 11:32Tror jag ska bli rättshaverist när jag blir stor.
Tror jag ska bli rättshaverist när jag blir stor.
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 12:47Läste om en annan cyklist som blev påkörd när den skulle passera över en "bil-väg" och då blev påkörd. Hade själv funderat en hel del över det där så jag läste intresserat vidare.
Vad jag förstår av polisens uttalande den gången så har cyklist på cykelban
Läste om en annan cyklist som blev påkörd när den skulle passera över en "bil-väg" och då blev påkörd. Hade själv funderat en hel del över det där så jag läste intresserat vidare.
Vad jag förstår av polisens uttalande den gången så har cyklist på cykelban