Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 09:51Så länge inte kommunerna och trafikverket klarar av att synka trafikljusen så att cyklisterna inte måste stanna till och trycka på knappar för att få grönt så kvittar det.
Är det grönt för biltrafiken så borde det även vara grönt för cykeltrafiken i samm
Så länge inte kommunerna och trafikverket klarar av att synka trafikljusen så att cyklisterna inte måste stanna till och trycka på knappar för att få grönt så kvittar det.
Är det grönt för biltrafiken så borde det även vara grönt för cykeltrafiken i samm
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 09:57Eller en så enkel sak som att ljusen slår om öht även om bara kedja/drev är i metall.
Hade jag den lydnaden så skulle jag nog ha helskägg nu
Eller en så enkel sak som att ljusen slår om öht även om bara kedja/drev är i metall.
Hade jag den lydnaden så skulle jag nog ha helskägg nu
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 09:59Eh, vad är det som kvittar?
Sen håller jag naturligtvis med dig i övrigt.
Eh, vad är det som kvittar?
Sen håller jag naturligtvis med dig i övrigt.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 10:12Den där "motorvägen" som är någon form av alibi för att inte lösa det som stör cykelpendlingen på korta avstånd.
Idag är det viktigare att fixa avstjälpningsplatser för ungar vid skolorna än att underhålla befintliga cykelvägar.
Den där "motorvägen" som är någon form av alibi för att inte lösa det som stör cykelpendlingen på korta avstånd.
Idag är det viktigare att fixa avstjälpningsplatser för ungar vid skolorna än att underhålla befintliga cykelvägar.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 10:25I Linköping har man en underbar (ironi) plan för att skilja cyklister från övriga fordon i tron att det på så sätt blir säkrare i trafiken och fler använder cykeln.
Man vill t ex bygga cykelväg utmed gamla E4 från Linghem till Linköping. Där finns idag e
I Linköping har man en underbar (ironi) plan för att skilja cyklister från övriga fordon i tron att det på så sätt blir säkrare i trafiken och fler använder cykeln.
Man vill t ex bygga cykelväg utmed gamla E4 från Linghem till Linköping. Där finns idag e
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 10:46Sant David 🙂
Sant David 🙂