Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 12:50Robert, (som jag skrev nyss i en annan tråd så) har jag kontaktat Kent i ungefär samma anda. Du kommer antagligen få ett svar där han du mailat till hänvisar att du ska kontakta utredaren (Kent Johansson (C) ), det har jag också gjort, se nedan. Jag har j
Robert, (som jag skrev nyss i en annan tråd så) har jag kontaktat Kent i ungefär samma anda. Du kommer antagligen få ett svar där han du mailat till hänvisar att du ska kontakta utredaren (Kent Johansson (C) ), det har jag också gjort, se nedan. Jag har j
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 12:51Niclas: Utom när cykelbanan löper parallellt med bilvägen och bilen korsar cykelbanan i samband med infart på en avtagsväg.
Niclas: Utom när cykelbanan löper parallellt med bilvägen och bilen korsar cykelbanan i samband med infart på en avtagsväg.
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 12:57>Fredrik; kan mycket väl vara så men jag bara skrev hur polisens uttlande löd och jag chansar aldrig på att bilar ska stanna. Det har jag lärt mig efter många mil på både cykel och mc.
Ändå är man med om "nästan-olyckor" med jämna mellanrum.
>Fredrik; kan mycket väl vara så men jag bara skrev hur polisens uttlande löd och jag chansar aldrig på att bilar ska stanna. Det har jag lärt mig efter många mil på både cykel och mc.
Ändå är man med om "nästan-olyckor" med jämna mellanrum.
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 13:02Nej, det håller jag med om. Det är nästan ingen som känner till det där i alla fall, och som vanligt gäller ju att man inte har "förkörsrätt" för att någon annan har väjningsplikt.
Själv undviker jag cykelbanor för det mesta. Definitivt om jag är ute och
Nej, det håller jag med om. Det är nästan ingen som känner till det där i alla fall, och som vanligt gäller ju att man inte har "förkörsrätt" för att någon annan har väjningsplikt.
Själv undviker jag cykelbanor för det mesta. Definitivt om jag är ute och
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 13:08Gary Jones sitter inte i SCF och frågan är om han är rätt person att föra talan i frågan.
Gary Jones sitter inte i SCF och frågan är om han är rätt person att föra talan i frågan.
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 13:26David: Kent vet det, Gary berättade det för honom.
David: Kent vet det, Gary berättade det för honom.
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 13:27Bra Linus; det vore angeläget att någon officiell person på SCF tog i ärendet. Även om den mesta seriösa cykelträningen kanske sker på landsväg utanför stadsgränsen så är det rätt viktigt för både motionscyklandet och cykelsporten att cyklande som transpo
Bra Linus; det vore angeläget att någon officiell person på SCF tog i ärendet. Även om den mesta seriösa cykelträningen kanske sker på landsväg utanför stadsgränsen så är det rätt viktigt för både motionscyklandet och cykelsporten att cyklande som transpo
Quote from Lena O on 7 October 2010, 15:49Glöm SCF, de är inte intresserad av dessa frågor!
Glöm SCF, de är inte intresserad av dessa frågor!
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 02:39Borde inte grundprincipen vara:
Skadar man en annan människa så skall man åka dit - (om nu inte den som har blivit påkörd gjorde något allt för korkat)Niclas - skumt
Hittade ett domslut som tyder på motsatsen...
https://lagen.nu/dom/rh/2001:48Fas
Borde inte grundprincipen vara:
Skadar man en annan människa så skall man åka dit - (om nu inte den som har blivit påkörd gjorde något allt för korkat)
Niclas - skumt
Hittade ett domslut som tyder på motsatsen...
https://lagen.nu/dom/rh/2001:48
Fas
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 09:42Verkar komma i alla fall några vettiga förslag från utredningen,... sen får man väl se om det blir något av det eller om det läggs i arkivet...
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/supervagar-ska-locka-fler-att-ta-cykeln_7410348.svd
Verkar komma i alla fall några vettiga förslag från utredningen,... sen får man väl se om det blir något av det eller om det läggs i arkivet...
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/supervagar-ska-locka-fler-att-ta-cykeln_7410348.svd