Quote from Guest on 16 June 2014, 11:33Ja, vilka regler rättar du dig efter?
Eller några andra "osynliga" regler?
Jag funderade på detta idag, jag springer på höger sida, Kanske helt fel av mig.
Hur springer ni?
Ja, vilka regler rättar du dig efter?
Eller några andra "osynliga" regler?
Jag funderade på detta idag, jag springer på höger sida, Kanske helt fel av mig.
Hur springer ni?
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 11:43Håller höger vid möte, rundar på vänster om jag kommer ifatt. Tittar alltid över axeln innan jag snorar eller spottar så jag inte oavsiktligt träffar någon. Nickar, ler eller ger tummen upp till mötande, lite pepp skadar säkert inte. Håller mig ordentligt
Håller höger vid möte, rundar på vänster om jag kommer ifatt. Tittar alltid över axeln innan jag snorar eller spottar så jag inte oavsiktligt träffar någon. Nickar, ler eller ger tummen upp till mötande, lite pepp skadar säkert inte. Håller mig ordentligt
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 11:58Jag tänker att det är som "i trafiken", högerspår gäller i löpspåret, "omkörning" till vänster, det brukar ju också vara budskapet i tävling/lopp att långsammare löpare håller höger.
Problemet som finns, om det är ett trångt spår, att inte alla känner ti
Jag tänker att det är som "i trafiken", högerspår gäller i löpspåret, "omkörning" till vänster, det brukar ju också vara budskapet i tävling/lopp att långsammare löpare håller höger.
Problemet som finns, om det är ett trångt spår, att inte alla känner ti
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 12:07En lång lång diskussion här på Funbeat. Jag håller till vänster, som i trafiken, där icke-fordon - gångare och löpare - skall befinna sig på vänster sida av vägen. Enkel minnesregel: vänster arm skall vara intill ett dike (motsvarande).
En lång lång diskussion här på Funbeat. Jag håller till vänster, som i trafiken, där icke-fordon - gångare och löpare - skall befinna sig på vänster sida av vägen. Enkel minnesregel: vänster arm skall vara intill ett dike (motsvarande).
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 12:12Högertrafik är väl mest naturligt, men när man möter (eller springer om) hundförare är det bättre att använda vänstertrafik eftersom hunden går fot på vänster sida. Om nu hundägaren har ordning på jycken...
Högertrafik är väl mest naturligt, men när man möter (eller springer om) hundförare är det bättre att använda vänstertrafik eftersom hunden går fot på vänster sida. Om nu hundägaren har ordning på jycken...
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 12:31På lopp och löpning i grupp håller jag till höger.
När jag är ute och springer själv är det oftast inte så mycket annat folk ute så om jag då springer på trottoar eller gång/cykelbana håller jag mig längst bort från bilvägen, springer jag på små bilvägar
På lopp och löpning i grupp håller jag till höger.
När jag är ute och springer själv är det oftast inte så mycket annat folk ute så om jag då springer på trottoar eller gång/cykelbana håller jag mig längst bort från bilvägen, springer jag på små bilvägar
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 13:43Jag brukar springa på vänster sida när jag tränar, av den enkla anledningen att det ofta är cykelbana kombinerad med gångbana jag springer på och det är lättare att vara konsekvent.
Tar man till exempel Skatås blir det förvirrat tycker jag att springa på
Jag brukar springa på vänster sida när jag tränar, av den enkla anledningen att det ofta är cykelbana kombinerad med gångbana jag springer på och det är lättare att vara konsekvent.
Tar man till exempel Skatås blir det förvirrat tycker jag att springa på
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 13:53Väg - vänstersida.
Gång/Cykel/stig/ - Naturligtvis 😉 på Höger sida.
Väg - vänstersida.
Gång/Cykel/stig/ - Naturligtvis 😉 på Höger sida.
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 14:26Bra information:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cykelv%C3%A4gar_i_Sverige
Bra information:
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 14:27Bra information om cykelbanor:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cykelv%C3%A4gar_i_Sverige
Bra information om cykelbanor: