Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 14:27Information om gångbanor:
http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%A5ngbana
Information om gångbanor:
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 17:25Och så verkar det bli en till evighetsdiskussion om höger/vänster (sök på forumet och på jogg.se). De dyker upp allt som oftast och det blir aldrig någon koncensus utan bara bråk.
Värt att påpeka att de "regler" som står i ovanstående länkar INTE har nå
Och så verkar det bli en till evighetsdiskussion om höger/vänster (sök på forumet och på jogg.se). De dyker upp allt som oftast och det blir aldrig någon koncensus utan bara bråk.
Värt att påpeka att de "regler" som står i ovanstående länkar INTE har nå
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 17:54Där gångare/löpare och cyklister delar vägbana brukar jag oftast ligga till vänster, helt enkelt för att jag vill möta cyklisterna.
Där gångare/löpare och cyklister delar vägbana brukar jag oftast ligga till vänster, helt enkelt för att jag vill möta cyklisterna.
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 18:44Säg den cyklist som håller till höger på gc-banor. Hos mig verkar många av cyklisterna i alla fall inte ha den tumregeln klar för sig. Lika lite som hundägare som i den mån de har hundarna kopplade borde lärt hundarna "gå fot", dvs hunden på vänster sida.
Säg den cyklist som håller till höger på gc-banor. Hos mig verkar många av cyklisterna i alla fall inte ha den tumregeln klar för sig. Lika lite som hundägare som i den mån de har hundarna kopplade borde lärt hundarna "gå fot", dvs hunden på vänster sida.
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 18:53@Jan
Jag var absolut inte ute efter att bråka!
Jag var mer osäker på om jag själv gjorde fel och det hade isf varit väldigt lätt att rätta till. Jag kunde självklart ha använt sökfunktionen, det håller jag med dig om. Och jogg.se använder jag inte.Som j
@Jan
Jag var absolut inte ute efter att bråka!
Jag var mer osäker på om jag själv gjorde fel och det hade isf varit väldigt lätt att rätta till. Jag kunde självklart ha använt sökfunktionen, det håller jag med dig om. Och jogg.se använder jag inte.
Som j
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 19:02Springer helst på vänster.
Springer helst på vänster.
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 19:43Ingen fara 🙂
Vad jag vet finns inga oskrivna reglar, utom i orienteringsskogar där jag ibland mött orienterare som innan mötet ropat "höger".
Fortsätt som du gör. Håll höger där det inte finns cyklister. Och där det finns cyklister kör du sunda förnu
Ingen fara 🙂
Vad jag vet finns inga oskrivna reglar, utom i orienteringsskogar där jag ibland mött orienterare som innan mötet ropat "höger".
Fortsätt som du gör. Håll höger där det inte finns cyklister. Och där det finns cyklister kör du sunda förnu
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 19:58Om jag möter en löpare på en trång väg brukar jag peka på vilken sida jag vill mötas. Den som pekar först får bestämma. 🙂
Om jag möter en löpare på en trång väg brukar jag peka på vilken sida jag vill mötas. Den som pekar först får bestämma. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 19:58Vi orienterare håller högertrafik i skogen 🙂
Höger eller vänster, allt är bättre än mitten!
Jag cyklar ofta på kombinerade gc i nackaskogen och har inga problem att svänga på styret, självklart är det snabbaste som måste anpassa sig. Plingar för att vi
Vi orienterare håller högertrafik i skogen 🙂
Höger eller vänster, allt är bättre än mitten!
Jag cyklar ofta på kombinerade gc i nackaskogen och har inga problem att svänga på styret, självklart är det snabbaste som måste anpassa sig. Plingar för att vi
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 20:08@Kristina Sörensen
Jättebra tips! det kommer jag pröva, eftersom jag har lite smala stigar dä jag håller till!@Patric de Boussard
Ja, jag är en som har hörlurar (#), ibland lite för högt så jag inte hör, men då gäller det att var extra uppmärksam på om
@Kristina Sörensen
Jättebra tips! det kommer jag pröva, eftersom jag har lite smala stigar dä jag håller till!
@Patric de Boussard
Ja, jag är en som har hörlurar (#), ibland lite för högt så jag inte hör, men då gäller det att var extra uppmärksam på om