Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÖverdrag i neoprene?
You need to log in to create posts and topics.

Tejpa fast plastpåsarna då för annars korvar allt sig väl?

Värsta med cykelpendling under vintern är att det tar sån fruktansvärt tid att dra på sig allt. Den tid jag vann på cykel under sommarhalvåret förlorar jag nu under vintertid pga väglaget och all

nej ingen tejp, bara att dra på och sen ner med foten i skon! Om du tejpar så blir det för tätt.

Man kan ju linda in främre delen av skon med " diskunderlägg" och tejpa över med silvertejp. det kan sitta kvar tills våren kommer.

Man kan försöka bryta köldbryggan vid klossen med en bra sula.
Jag har en filtsula med nåt plastgaller på undersidan, det

Plastpåsar på fötterna funkar bara bra under vissa omständigheter:
- Man måste svettas mycket om fötterna
- Man måste ha två par strumpor och plastpåsen som fuktspärrande skikt mellan inre och yttre strumpan.
Den inre strumpan skall då vara tunn och i fu

undvik allt som heter re-tex eller liknande på vinter( ialla fall när det är kallt)

Skall man ha nåt som är tätt skall man ha det nära kroppen och mer diffusionsöppna material utanpå. Då finns det en chans att fukten kan vädras ur. Se till att kondenspun

Når man bedriver vintersykling i sne å kulde, det være seg trening /jobb pendling, så har jeg satt på vanelige flate pedaler uten clips. Da kan jeg bruke mine de gamle fjellstøvler, med plass til tykke sokker.
0- problem med kulden.
Vil man ha litt mot hå

När jag red i Norrland i minus 30 hade vi stigbyglar av trä. En tanke:
går det att bygga nåt av trä till pedalerna. tex träplatta och läderremmar lite av den gamla modellerna. Har det inte funnit träpedaler? Plast är farligt i skorna. Det blir våtvarmt om

Dags att plasticoperera pedalerna med kolfiber.

Vi tänker likadant, Aase. Just idag kom jag hem med MKS pedaler. Nu när "fixie" gänget är i gång är det lätt att hitta utrustning av äldre snitt. Jag kan återanvända clips som jag har liggande sedan länge om jag vill ha lite mer styrka. Då kan jag ha andr

Alexandra, förtydliga gärna vad du menar med "isoleringen vid klosshålen"? Jag kör oxå Arctic - med begynnande köldskador redan vid
-5. (Hade dock usla strumpor).

Apropå tipsen om kyla från pedalen/underifrån - finns
det sulor som är tunna nog att passa