Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 22:25skruva fast klossen i ett par träskor( helst Holländska fyllda med halm), de är hårda som carbon-sulor och isolerar bra (t+)
Jag har Sidi, där finns det plats för en yllesula, om man tar bort orginalsulan
skruva fast klossen i ett par träskor( helst Holländska fyllda med halm), de är hårda som carbon-sulor och isolerar bra (t+)
Jag har Sidi, där finns det plats för en yllesula, om man tar bort orginalsulan
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 22:34Testade yllesula och en annan sula i Shimano SPD skor. Jag är helt frälst på allt i ull, men just sulan blev inte lyckat. Jag har nu bytt pedalerna mot gamla Campagnolo pedaler med clips under vinter. Får se om jag använder mina nya MKS. De hade inte gänr
Testade yllesula och en annan sula i Shimano SPD skor. Jag är helt frälst på allt i ull, men just sulan blev inte lyckat. Jag har nu bytt pedalerna mot gamla Campagnolo pedaler med clips under vinter. Får se om jag använder mina nya MKS. De hade inte gänr
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 01:01Peter
Under originalsulan finns en bit isolering (tunn-tunn frilitaktig fyrkantig bit) som sitter precis över hålen ovan klossarna. Den vänstra isoleringen följde med ut när jag tog ut originalsulan då jag bytte till yllefiltsulan. Den högra satt kvar i s
Peter
Under originalsulan finns en bit isolering (tunn-tunn frilitaktig fyrkantig bit) som sitter precis över hålen ovan klossarna. Den vänstra isoleringen följde med ut när jag tog ut originalsulan då jag bytte till yllefiltsulan. Den högra satt kvar i s
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 11:22Det är ingen som har provat sådana här cykeldojor:
Northwave "Celsius" Vintersko
Northwave var det första varumärket att lansera cykelskor med re Tex. Med re Tex- material garanteras värmehållningen och ventilationen vilket håller dina fötter varma och
Det är ingen som har provat sådana här cykeldojor:
Northwave "Celsius" Vintersko
Northwave var det första varumärket att lansera cykelskor med re Tex. Med re Tex- material garanteras värmehållningen och ventilationen vilket håller dina fötter varma och
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 11:29Jag kör med Fahrenheit som kostade 20½ $.
De verkar fungera på mina frostknölar.
Jag kör med Fahrenheit som kostade 20½ $.
De verkar fungera på mina frostknölar.
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 22:13Då är jag med Alexandra. Befarade att jag missat nån vital del
i hur man använder överdragen, men jag har inte bytt sulorna, förrän nu.
Morndagen får utvisa om det blir varmare.
Då är jag med Alexandra. Befarade att jag missat nån vital del
i hur man använder överdragen, men jag har inte bytt sulorna, förrän nu.
Morndagen får utvisa om det blir varmare.
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 22:20Jag håller tummarna att du slipper amputera dina tår. 🙂
Jag håller tummarna att du slipper amputera dina tår. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 22:21Jag var ute en och en halv timme idag. Jag bytte till pedaler med clips istället för SPD. Körde med överdrag från Bildema och yllestrumpor.
Mot slutet började kylan krypa in, men det var 9 grader kallt. Häromdagen när jag körde samma sträcka med SPD skor
Jag var ute en och en halv timme idag. Jag bytte till pedaler med clips istället för SPD. Körde med överdrag från Bildema och yllestrumpor.
Mot slutet började kylan krypa in, men det var 9 grader kallt. Häromdagen när jag körde samma sträcka med SPD skor
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 22:27Verkar vara mer praktiskt att köra med kompositklossar när det är kallt.
Verkar vara mer praktiskt att köra med kompositklossar när det är kallt.
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 22:29Mitt recept för varma vinterfötter: tunna syntet eller bambu-strumpor innerst, ullsockar utanpå. Trekkingskor (re-tex) + neoprene-överdrag. Funkar bra ner till åtminstone 10-12 minusgrader och då har jag ändå notoriskt dålig cirkulation i de yttre lemmarn
Mitt recept för varma vinterfötter: tunna syntet eller bambu-strumpor innerst, ullsockar utanpå. Trekkingskor (re-tex) + neoprene-överdrag. Funkar bra ner till åtminstone 10-12 minusgrader och då har jag ändå notoriskt dålig cirkulation i de yttre lemmarn