Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 18:31Domstolen dömer enligt praxis, alltså efter hur de tolkar lagen. Sedan håller jag inte heller med om att vad polisen gör är irrelevant, vad polisen gör är högst relevant, speciellt om man skulle komma i kontakt med dem.
Sedan håller jag med om att det in
Domstolen dömer enligt praxis, alltså efter hur de tolkar lagen. Sedan håller jag inte heller med om att vad polisen gör är irrelevant, vad polisen gör är högst relevant, speciellt om man skulle komma i kontakt med dem.
Sedan håller jag med om att det in
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 19:20men har man inte alltid rätt att få sin sak prövad i domstol? är väl barar HD som nekar fall? Det går ju att överklaga p-böter, fortkörning osv så varför skulle inte detta gå?
men har man inte alltid rätt att få sin sak prövad i domstol? är väl barar HD som nekar fall? Det går ju att överklaga p-böter, fortkörning osv så varför skulle inte detta gå?
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 19:39Jojo, men jag menade tvärt om, att man inte blir kallad dit pga en sådan förseelse.
Jojo, men jag menade tvärt om, att man inte blir kallad dit pga en sådan förseelse.
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 19:43aah
Doh....
aah
Doh....
Quote from Camilla Höög on 23 May 2008, 23:14Sätta ner foten? Det låter helt absurt! Om man står stilla så står man stilla.
Om jag bara sätter ner ena tån, räknas det som att jag stannat eller måste hela foten vidröra marken?Det står även "Det är också förbjudet att hoppa av cykeln och gå med den
Sätta ner foten? Det låter helt absurt! Om man står stilla så står man stilla.
Om jag bara sätter ner ena tån, räknas det som att jag stannat eller måste hela foten vidröra marken?
Det står även "Det är också förbjudet att hoppa av cykeln och gå med den
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 23:45Formuleringen är lite slarvig. Det är självklart inte förbjudet att hoppa av cykeln, men att leda den mot röd gubbe är ju tekniskt sett förbjudet - det är ju att gå mot rött. Att just det brottet sen länge saknar påföljd är en annan sak...
Formuleringen är lite slarvig. Det är självklart inte förbjudet att hoppa av cykeln, men att leda den mot röd gubbe är ju tekniskt sett förbjudet - det är ju att gå mot rött. Att just det brottet sen länge saknar påföljd är en annan sak...
Quote from Camilla Höög on 24 May 2008, 10:51Ok, jag förstår...fast i det här fallet var det rött ljus för fordon. Det gäller väl inte för fotgängare eller det kanske det gör...?
Ok, jag förstår...fast i det här fallet var det rött ljus för fordon. Det gäller väl inte för fotgängare eller det kanske det gör...?