Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlon1/2 Ironman till Vansbro 2011!!!
You need to log in to create posts and topics.

"900-1000kr"?
Borde inte det vara fastlagt vid den här tidpunkten?

Vad man får för startavgiften är väl ganska intressant i sammanhanget? Innan man kan bedöma om det är rätt pris? Eller?

Nja alltså målet är väl också att man ska tjäna pengar på ett arrangemang men inte hur mycket som helst. Vad är det som kostar så otroligt mycket i just detta arrangemang jämfört med till exempel Sala HIM? Har för mig att det brukar kosta 400 i Sala.

Sen

Mikael: Jag håller med dig, 1000:- känns mycket....
Sala är ett alldeles utmärkt arrangemang. Kan det vara mer av ideella krafter där?

Personligen har jag inga problem med att hellre betala en 1000-lapp som förhoppningsvis till viss del går till att utveckla sporten, än att lägga snuskiga summor på en ny tempohoj, speciella tri-skor, speciella tri-cykelskor, speciell tri-dräkt, speciell

Lite jämförelse:

Kalmar IM 1800kr
Tjörn ½ IM 1000kr
Sala ½ IM 500kr
AXA Sthlm Tri Olympisk 900kr
Halmstad Sprint 500kr
Säter Olympisk 400kr

Tycker väl inte att det är helt galet att Vansbro tar 1000kr. Jag tror att upplevelsen kommer att bli kanon med t

Det är intressant med en jämförelse med idrotter som ligger nära triathlon.
Ett millopp brukar kosta 100-150, i storstäder upp emot 200 kr.
En halvmara runt 200 kr.
Ett cykellopp på runt 300.
Orienteringstävlingar kostar runt 100 kr.

Jämför man arbetsin

I min klubb Gävle Triathlonklubb är det gratis att delta i prova-på-tävlingen i maj och vi tog 50 kr tror jag det var på våran tävling i juni. På vårat terränglopp tog vi 80 kr. Målet för oss är ju att få fler att motionera och att tävla i triathlon så st

Men det blir väl ändå lite snedvridet när du sätter att motsatsen till en student är en höginkomsttagare? Klart man som student tycker allt är dyrt.

Och var springer du en halvmara för 200kr? Titta på vad Göteborgsvarvet kostar, eller Stockholm Marathon

Tja, att förbundet skulle reglera det och riskera att kväva de krafter som kämpar för att dra ihop tävlingar är ju rent vansinne anser jag. Om "höginkomsttagarna" vill köra Vansbro så ger ju det mer pengar till sporten.

Att du sedan väljer att köra ett

Karin // http://www.kanallopet.com/