Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlon1/2 Ironman till Vansbro 2011!!!
You need to log in to create posts and topics.

Det beror ju på vad man får för pengarna. Tusen spänn för Tjörn triathlon tyckte inte jag var oskäligt dyrt med tanke på arrangemanget. 695:- för Göteborgsvarvet kan man ju diskutera däremot. De har ju inte ens råd att bjuda på en t-shirt...

Karin:

Jag tycker också att det är jättebra att man startat upp denna tävling! Dock förstår jag inte varför den ska kosta 900-1000 kr när det kostar 500 kr i Sala. Är det för att det är ett begränsat antal deltagare (200)?

Som student är naturligtvis de

Angående halvmara för 200 kr så är det det vanligaste priset på en halvmara. Gävle tex tar 200 kr. Ett fåtal stora lopp brukar av någon anledning ta mer trots att de har många deltagare.

Lidingöloppet vill jag gärna vara med i så det loppet ser jag till

Per: Oavsett så kommer jag alltid att bekämpa och gnälla på oskäliga startavgifter;-) Jag tycker att konditionsidrotten har en oerhört viktig samhällsroll och att så många som möjligt ska kunna delta så ofta som möjligt i tävlingsverksamhet för att locka

"Lidingöloppet vill jag gärna vara med i så det loppet ser jag till att ha råd med trots att det kostar 595 kr har jag för mig"

Man prioriterar helt enkelt vad man vill köra, vilken ekonomi man än har. Jag antar att det kan kosta mer med 3 grenar, växlin

Mikael: det är ju en bra tanke att främja folkhälsan. Men i mina ögon är det ännu bättre att lägga sina pengar på fler lopp då. Jag tror ju inte att det är särskilt många lopp där det står någon girig privatperson bakom som roffar åt sig pengarna, snarare

Karin nu börjar du låta lite väl gnällig. Var har jag sagt att jag tycker att det är okej med LL:s priser? Jag sa att jag PRIORITERAR detta lopp vilket innebär att jag måste avstå från andra lopp! LL kan gott nöja sig med en mindre startavgift eftersom de

Per: Jag kommer ihåg när jag bodde i Sälen och var med i Sälens IF. Klubben hade en minibuss som vi kunde använda gratis när vi åkte på orienteringstävlingar. Har för mig att klubben betalade bensinen också. Likaså var det gratis att åka Vasaloppet för al

Mikael: Då kunde ju du vara glad att det är höga startavgifter ibland då...

Hoppas att någon annan kan glädjas åt alla pengar jag petar in i olika föreningar. Är ju dessutom medlem i 4 olika föreningar. Inte för att det är stora pengar, men lite hjälper

Ingen som kommit på den briljanta idén att skicka ett PM till Roger som arrangerar loppet o fråga honom om kostnaden och hur den är beräknad i stället för att spekulera o gnälla?