Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning10 km - bästa tid för kvinnor
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
jag undrar vilka tider ni andra tjejer kommer ner i på milen?
49:27 kom jag ner till för någon vecka sedan, men har som delmål att komma ner under 45.

Tips???

/Petra

Har precis samma funderingar!

Jag ligger nog runt 50 på milen just nu men siktar på att komma ner runt 47 i oktober. 45 tror jag blir för tufft för mig. Ska springa ett 10K-lopp i mars och sen försöka persa i oktober.

Min plan är att använda Szalkais pr

51:48 trots övervikt, så jag ser fram emot ett snabbare och lättare år 2009.

Intervallträning ska nog göra susen.

Min snabbaste tid är 48:24 (10 år sedan). Skulle vilja komma under 45 min, men lyckas inte hålla mig skadefri.

Min bästa tid är den sen igår på 53:27 på en rätt kuperad bana. Men jag har inga målsättningar för den distansen, utan jag tränar för att bli snabbare på halvmarathon. Milen blir som den blir på Vinterutmaningen. 🙂

Intervaller is da shit, säger de som

Sylvia: Jag siktar egentligen också på halvmaran. Har ett vad med en kollega - bästa tiden på Stockholm halvmara. Men jag tar då 10K på vägen och efteråt när jag ändå är i form tänkte jag 🙂

Lycka till! 🙂

Jag missade mitt mål sub 2 på senaste halvmaran i november med drygt sju minuter, så jag har lite att jobba på. Då gick första milen på 59:11 och två mil klockades jag på 2:00:19. Jag kör mest långa intervaller.

47:52 är mitt rekord.

Och jag säger som Sylvia: Intervaller!!!! 🙂

Min bästa tid på kontrollmätta 10 km på tävling är i Karlstads stadslopp år 2005. Det blev 45.40 vid 43 års ålder. I jakten på sub 45 blev det bara elände med först en stressfraktur i skenbenet och sedan en smärtsam kronisk benhinneinflammation.

Nu är ja

Oj, vad duktiga ni är! Undrar just om jag har nån chans att nånsin bli så snabb! Kör hårt brudar! Nu tar tanten upp kampen! 🙂