Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning10 km - bästa tid för kvinnor
You need to log in to create posts and topics.

Återgår till kilon och miltider. 175 cm 73 kg o äntligen 58,30 i somras.

Att jag sprungit på 50 +- beror helt och hållet på min löpkompis. Jag springer tillsammans med en killkompis och han har högre grundhastighet än mig. Man vill ju inte vara den som piper om lägre tempo så jag biter ihop och springer 🙂 Så att jag sprungit

Åhh vad bra att du fixar det... Belinda *Inspirerande att höra*

Själv har jag en tendens att bli sådär lite *sur* Sprang mkt med min syster förr, vi höll ihop de första tre km, sedan tog hon fart o jag kom in i min lilla lunk...

Fast arrghhh... Jag vil

Men det är ju du som springer fort själv eller hur? Jag förstår att du tar hjälp av honom men frånsäg dig inte vad du själv åstadkommer!

Jag har tyvärr inte kommit under 60 ännu, men snart... 65 min senast. fast jag tycker det är lättare på löpband (2% lutning).

Nina, jag är som dig om jag springer själv. Springer i sakta mak och har svårt att inspirera mig till att springa fortare än i min komfortabla zon men Nicke inspirerar mig samt att det väcks en liten jävul i mig som säger att nu jävlar 😀

Kerstin, ja, de

Jag springer milen i kuperad terräng på 58 min och jag är 162 väger 73kg. Har gått ner 20 kilo sen jag började träna för ett år sen och planerar att gå ner 10kg till. Får se hur min tid blir då.

Jag satte rekord på 10 km senaste Tjejmilen, kom ÄNTLIGEN ner under 60 min, 59:57, men det borde jag ha klarat tidigare och jag _borde_ klara ännu snabbare, på Cityloppet några veckor tidigare sprang jag 7 km på 39:55 ...
Mha Allies länkar hittade jag doc

Springer milen på 48:26 senast och är fortfarande 168cm lång och väger tyvärr förtfarande 70kg.

sprang PB på Premiärmilen i år, 68 minuter.
är en å 68 tror jag.
o kilona är som de är.
fast visst har jag också ändrat densitet;)
det är mest kylan i luften som stoppar mig just nu.
men men.
det kanske är varmt på maran?
det var ju det på tjejmilen förr