Quote from Guest on 6 October 2011, 18:33Hallå!
Någon som vet nån hemsida där man kan få tag i typ ett tickande ljud med takten 180 bpm.
har tidigare testat med musik men hör inte takten haba.
tränade löpteknik igår och då hade tränaren nån liten grej som gav ifrån sig ett ljud på varje ta
Hallå!
Någon som vet nån hemsida där man kan få tag i typ ett tickande ljud med takten 180 bpm.
har tidigare testat med musik men hör inte takten haba.
tränade löpteknik igår och då hade tränaren nån liten grej som gav ifrån sig ett ljud på varje ta
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 18:43http://www.reztronics.com/prod01.htm
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 18:51tusen tack! det va precis vad jag letade efter
tusen tack! det va precis vad jag letade efter
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 07:29Nyfiken i en strut, ska man springa 180 steg i minuten?
Nyfiken i en strut, ska man springa 180 steg i minuten?
Quote from Elias Engqvist on 7 October 2011, 08:34Jo, det anses vara en bra riktlinje...
Jo, det anses vara en bra riktlinje...
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 09:05Att lära in en högre stegtakt tar mycket lång tid. Och det är attans så lätt att få återfall, särskilt då man är trött. Hur länge tror du att du står ut med ett monotont 180 bpm-ljud i luren när det finns fin-fin hårdrock?
Något som funkat för mig är att
Att lära in en högre stegtakt tar mycket lång tid. Och det är attans så lätt att få återfall, särskilt då man är trött. Hur länge tror du att du står ut med ett monotont 180 bpm-ljud i luren när det finns fin-fin hårdrock?
Något som funkat för mig är att
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 09:29Springer man med mp3-spelare kan man lägga in en kort snutt taktslag med jämna mellanrum i spellistan.
Har man en android eller iphone finns massor med metronomer att ladda ner. Fördelen med en metronom är att man kan höja sin stegfrekvens med några steg
Springer man med mp3-spelare kan man lägga in en kort snutt taktslag med jämna mellanrum i spellistan.
Har man en android eller iphone finns massor med metronomer att ladda ner. Fördelen med en metronom är att man kan höja sin stegfrekvens med några steg
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 10:27Eller så kan man använda en liten mentometer. Funkar för mig i alla fall.
Man behöver ju inte ha den igång hela tiden om man inte vill.
Eller så kan man använda en liten mentometer. Funkar för mig i alla fall.
Man behöver ju inte ha den igång hela tiden om man inte vill.
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 10:54bäst med fotpod och en klocka som visar kadence och larmar om man understiger ett visst värde
bäst med fotpod och en klocka som visar kadence och larmar om man understiger ett visst värde
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 10:59Är benägen att hålla med PL om man nu vill köpa & hålla ordning på ytterliggare en pryl. Det är iofs. lättare att lära in ett nytt steg än att undvika återfall, men podden hjälper ju till med båda sakerna.
Är benägen att hålla med PL om man nu vill köpa & hålla ordning på ytterliggare en pryl. Det är iofs. lättare att lära in ett nytt steg än att undvika återfall, men podden hjälper ju till med båda sakerna.