Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 13:46Angående tidningsartiklar som tar upp stegfrekvens, kolla den här från Running Times som håller bra mkt högre klass än svenska Runners World.
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=15751&PageNum=3
EDIT
Utdrag från artikeln:Run Naturally
Here
Angående tidningsartiklar som tar upp stegfrekvens, kolla den här från Running Times som håller bra mkt högre klass än svenska Runners World.
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=15751&PageNum=3
EDIT
Utdrag från artikeln:
Run Naturally
Here
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 18:19_Olle, jag visste inte om att jag kunde ha så hög stegfrekvens, det är ju några månader sedan jag mätte första gången, mest för skoj skull. Men det är ju inte säkert att den blir så hög om man mäter över hela träningsrundan, när jag sprang som mest med ma
_Olle, jag visste inte om att jag kunde ha så hög stegfrekvens, det är ju några månader sedan jag mätte första gången, mest för skoj skull. Men det är ju inte säkert att den blir så hög om man mäter över hela träningsrundan, när jag sprang som mest med ma
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 18:30Ett gott skäl till att "180" omnämns så pass ofta är att det uppenbarligen har hjälpt många samt att det för dessa har funkat där & då som det har behövts.
1) Det är opraktiskt (och dyrt?) att ta med sig en PT ut i skogen för att göra real-tids gait-anal
Ett gott skäl till att "180" omnämns så pass ofta är att det uppenbarligen har hjälpt många samt att det för dessa har funkat där & då som det har behövts.
1) Det är opraktiskt (och dyrt?) att ta med sig en PT ut i skogen för att göra real-tids gait-anal
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 20:55AL - Hur ofta och hur räknar du "stegfrekvensen"? När du tappar stegfrekvensen (typ idag) hur många steg/min har du då? Vet du hur många steg/min du har på kortare tävlinglopp?
Conny -
En kommentar till ditt knäproblem.
Bland tonåringar, speciellt tjejer
AL - Hur ofta och hur räknar du "stegfrekvensen"? När du tappar stegfrekvensen (typ idag) hur många steg/min har du då? Vet du hur många steg/min du har på kortare tävlinglopp?
Conny -
En kommentar till ditt knäproblem.
Bland tonåringar, speciellt tjejer
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 23:46Håkan_Jag fick det onda först efter att jag rensat i jordgubbslandet, knät är även missbildat med en ganska stor benknuta på framsidan (vänster knä) det kan göra ont i benknutan och på insidan utav knät, men känns just inget vid löpning, det kommer efterå
Håkan_Jag fick det onda först efter att jag rensat i jordgubbslandet, knät är även missbildat med en ganska stor benknuta på framsidan (vänster knä) det kan göra ont i benknutan och på insidan utav knät, men känns just inget vid löpning, det kommer efterå
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 11:47KG, nedan är 2 citat från dig.
- "Att sträva efter att hålla 180 i stegfrekvens passar definitivt några få, men de flesta lär bara få problem"
Och
-"Som det här senaste från dig när du ville att jag skulle leta upp ställen där det framkom att löpare s
KG, nedan är 2 citat från dig.
- "Att sträva efter att hålla 180 i stegfrekvens passar definitivt några få, men de flesta lär bara få problem"
Och
-"Som det här senaste från dig när du ville att jag skulle leta upp ställen där det framkom att löpare s
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 15:41Mats.
Du är inte tragisk.
Du är ultratragisk.
Tor skrev att 180 passar de flesta. Det är att ta i.
Så jag tog i.
Tror Tor inser det och jag har bett om fred med honom.Hänger du med du som är så intelligent?
Mats.
Du är inte tragisk.
Du är ultratragisk.
Tor skrev att 180 passar de flesta. Det är att ta i.
Så jag tog i.
Tror Tor inser det och jag har bett om fred med honom.
Hänger du med du som är så intelligent?
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 19:30Ingen fakta, inga svar, ingenting...förutom ett par nya personangrepp. Igen.
Jag låter de som läser tråden avgöra vem som beter sig tragiskt.
Ingen fakta, inga svar, ingenting...förutom ett par nya personangrepp. Igen.
Jag låter de som läser tråden avgöra vem som beter sig tragiskt.
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 20:09OK.
Fakta i den här tråden är bl. a. att detta fixerande till 180 av de flesta har bytts till ett riktvärde.
Mycket bra. (t+)Jag har kutat sedan 1952.
Jag är ombedd att komma till en hel del tävlingar trots att jag ej är konkurrenskraftig.
De 2 van
OK.
Fakta i den här tråden är bl. a. att detta fixerande till 180 av de flesta har bytts till ett riktvärde.
Mycket bra. (t+)
Jag har kutat sedan 1952.
Jag är ombedd att komma till en hel del tävlingar trots att jag ej är konkurrenskraftig.
De 2 van
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 21:36Nu, om inte tidigare, börjar det bli riktigt patetiskt KG
Jag upprepar, du svarar inte på frågorna, du kommer inte med en enda fakta som underbygger dina kategoriska påståenden. Du berättar istället om dig själv. Igen.
Denna tråd kommer aldrig att ta s
Nu, om inte tidigare, börjar det bli riktigt patetiskt KG
Jag upprepar, du svarar inte på frågorna, du kommer inte med en enda fakta som underbygger dina kategoriska påståenden. Du berättar istället om dig själv. Igen.
Denna tråd kommer aldrig att ta s