Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning180 bpm
You need to log in to create posts and topics.

"Hastighet mäts med meter per sekund, men om man springer på stället med extra hög fart, så benen går som lärkvingar, vad blir det då ? "

Ja vad säger man....det är inlägg som dessa som gör det så tröstlöst att försöka föra en intelligent debatt. Skål Co

Mats_sånt här tjat om ökad frekvens behövs inte, vana löpare har redan en naturlig och bra frekvens, ju mer vi springer desto mer finslipad blir tekniken. Jag mätte min frekvens vid ett tidigare tillfälle den var 180 då, jag har gjort en ny mätning idag p

Tor_ Jag har redan förstått vad du går för.

Jag ska ta ett litet exempel, jag mötte grannfrun som börjat springa lite nu på äldre dar, springer kanske 5 - 6 km några gånger i veckan i bästa fall, springer inte så dåligt, tar nog i vad hon orkar varje gång, men just den här dagen när jag mötte henne

Conny, du har nog rätt i att det är vanligare att ge rådet "Ta kortare steg (med bibehållen hastighet)" än att säga "Öka stegfrekvensen", vilket ju innebär samma sak....
Problemet som man vill komma åt är de som tar för långa steg, "överstegare" eller "ov

Jag retar mig nog mest på att Mats P. Tor L.:
1. Inte läser vad jag skriver.
2. Behandlar mig som en idiot. Eller hur Mats.

Två saker blir mer och mer ovanliga:
Sunt förnuft + respekt.

Om nu Mats + Tor anser sig vara så mycket intelligentare så borde

KG, sluta sprid din dynga!

1) Mats + Tor driver inte med åldringar. Jag kan inte se nånstans i tråden att nån nämner vare sej din, Connys eller nån annans ålder. Har jag fel så klipp in citatet!

2) Och inte finns det nån som påstår att 180 bpm är magis

K-G ingen kommentar till att Jack Daniels?:
"is a former professor of physical education and cross-country running coach at Brevard College, in North Carolina. He received his doctoral degree in exercise physiology at the University of Wisconsin–Madison.

K-G:
"Jag retar mig nog mest på att Mats P. Tor L.:
1. Inte läser vad jag skriver.
2. Behandlar mig som en idiot."

Jag läser vad du skriver och tycker inte att du är en idiot. Även om det nu står här i klartext kommer du fortsätta häva detta vilket jag t

Tor.
Du försöker ibland att svara på frågor, så gör jag.
Ibland spårar det ur.
Som det här senaste från dig när du ville att jag skulle leta upp ställen där det framkom att löpare skadats av att hålla ca. 180 bpm. Vilket jag ej tagit upp någonstans i den