Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 19:14Klas_Gå med ganska långa steg fungerar bäst för mitt knä, går jag snabbt med korta hinner jag inte långt innan knät protesterar, kanske spänner man sig mer.
Jag tränar ju på tid även nu för att träna lagom hårt, bli svettig, hålla ett lagom lågpuls tempo
Klas_Gå med ganska långa steg fungerar bäst för mitt knä, går jag snabbt med korta hinner jag inte långt innan knät protesterar, kanske spänner man sig mer.
Jag tränar ju på tid även nu för att träna lagom hårt, bli svettig, hålla ett lagom lågpuls tempo
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 19:23Patrik.
Givetvis vet de 3 du nämner mer än du och jag tillsammans - minst,
men lik förbaskat är de i stort sett okända för mig.
Joe Friel noll - absolut noll.
De namn han nämnde också okända.
Dave Scott, Scott Molina, Scott Tinley, Mark Allen har jag t
Patrik.
Givetvis vet de 3 du nämner mer än du och jag tillsammans - minst,
men lik förbaskat är de i stort sett okända för mig.
Joe Friel noll - absolut noll.
De namn han nämnde också okända.
Dave Scott, Scott Molina, Scott Tinley, Mark Allen har jag t
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 19:25Som Conny skriver.
Skulle jag gå eller springa med väl korta steg skulle jag snubbla.
Har testat.
Som Conny skriver.
Skulle jag gå eller springa med väl korta steg skulle jag snubbla.
Har testat.
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 20:08"Jag har ej här eller annorstädes påstått att man blir lättare skadad av högre sregfrekvenser"
Toppen! Då är vi ju överens på den punkten"Har ej ännu fått någon förklaring."
Min åsikt är att hög stegfrekvens leder till minskad belastning och därmed mins
"Jag har ej här eller annorstädes påstått att man blir lättare skadad av högre sregfrekvenser"
Toppen! Då är vi ju överens på den punkten
"Har ej ännu fått någon förklaring."
Min åsikt är att hög stegfrekvens leder till minskad belastning och därmed mins
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 20:31Det man gjorde förr med bra resultat, och fortfarande gör med bra resultat, det kan inte vara fel nu helt plötsligt, även om det kanske går att göra på andra sätt också, det är för tidigt att säga att något nytt dåligt testat är bättre, framtiden får visa
Det man gjorde förr med bra resultat, och fortfarande gör med bra resultat, det kan inte vara fel nu helt plötsligt, även om det kanske går att göra på andra sätt också, det är för tidigt att säga att något nytt dåligt testat är bättre, framtiden får visa
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 20:41Tor.
Ni yngre byter ut mängder av ord, hittar på nya etc..Förr när man joggade så innebar det att man förflyttade sig framåt ( ibland som ombyte kunde man även jogga baklänges. )
Så nu kan man stanna på en bestämd fläck - hoppa upp och ned - och det k
Tor.
Ni yngre byter ut mängder av ord, hittar på nya etc..
Förr när man joggade så innebar det att man förflyttade sig framåt ( ibland som ombyte kunde man även jogga baklänges. )
Så nu kan man stanna på en bestämd fläck - hoppa upp och ned - och det k
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 21:10K-G:
Att "jogga på stället" är inte något nytt påfund. Även på 1980-talet gjorde man detta när man väntade på grön gubbe.Conny:
Att kalla stegfrekvens för hastighet var fel 1980, 1880, 1780 och kommer vara fel 2080.
K-G:
Att "jogga på stället" är inte något nytt påfund. Även på 1980-talet gjorde man detta när man väntade på grön gubbe.
Conny:
Att kalla stegfrekvens för hastighet var fel 1980, 1880, 1780 och kommer vara fel 2080.
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 21:17K-G_Ungdommarna har det bra idag, dom kan vara uppkäftiga och tykna mot dom äldre utan att något händer. Hadde dom gjort så för 50 år sedan, hadde dom inte kunnat sitta på en hel vecka, om dom ens kommit undan med livet i behåll. Det var hårdare tider då.
K-G_Ungdommarna har det bra idag, dom kan vara uppkäftiga och tykna mot dom äldre utan att något händer. Hadde dom gjort så för 50 år sedan, hadde dom inte kunnat sitta på en hel vecka, om dom ens kommit undan med livet i behåll. Det var hårdare tider då.
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 21:19Ja, på den tiden var aga tillåtet men var det bättre?
Ja, på den tiden var aga tillåtet men var det bättre?
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 21:20Vi hade inga trafiksignaler där jag växte upp.
På 90-talet bodde jag i 5 år vid kanalen i Trollhättan.
Om den ena bron var uppe kutade jag till nästa.
Ville ut på landet.Dessutom.
Låter inte jogga på stället lite knäpp?Tor.
Det är i dagens läge v
Vi hade inga trafiksignaler där jag växte upp.
På 90-talet bodde jag i 5 år vid kanalen i Trollhättan.
Om den ena bron var uppe kutade jag till nästa.
Ville ut på landet.
Dessutom.
Låter inte jogga på stället lite knäpp?
Tor.
Det är i dagens läge v