Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 10:05-
-
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 10:07Håkan Wettergren
"Varför skulle det finnas en perfekt studsfrekvens för varje löphastighet?"
Jag skriver inte att det finns en perfekt frekvens för varje löphastighet utan för "varje given situation"."Det här är ju en av dem konstiga fysikaliska förklar
Håkan Wettergren
"Varför skulle det finnas en perfekt studsfrekvens för varje löphastighet?"
Jag skriver inte att det finns en perfekt frekvens för varje löphastighet utan för "varje given situation".
"Det här är ju en av dem konstiga fysikaliska förklar
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 10:32Först vill jag bara en en gång poängtera att jag varken har något emot LCHF och ”180 bpm”. Det finns mycket intressant i dessa idéer och koncept, förståss. Annars skulle de nog inte kunnat leva kvar så här länge. Dessutom är ju flera delar i båda dessa ga
Först vill jag bara en en gång poängtera att jag varken har något emot LCHF och ”180 bpm”. Det finns mycket intressant i dessa idéer och koncept, förståss. Annars skulle de nog inte kunnat leva kvar så här länge. Dessutom är ju flera delar i båda dessa ga
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 10:40Tor.
Vi är olika.
Nu är det ju så att stegfrekvens är ju inget som frekvent ( ha, ha ) diskuteras.
Denna enligt dig + några till så fantastiskt viktiga sak verkar tyvärr ointressant för de flesta.
( Att det är en kul grej att testa är jag ej emot. )
Tor.
Vi är olika.
Nu är det ju så att stegfrekvens är ju inget som frekvent ( ha, ha ) diskuteras.
Denna enligt dig + några till så fantastiskt viktiga sak verkar tyvärr ointressant för de flesta.
( Att det är en kul grej att testa är jag ej emot. )
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 10:54Håkan:
Naturligtvis slutar bollen att studsa om man inte tillför energi. Precis som att man inte kan springa utan att tillföra energi. Men målet med löpningen är ju att tillföra så lite energi så möjligt för att orka springa så långt som möjligt med en vi
Håkan:
Naturligtvis slutar bollen att studsa om man inte tillför energi. Precis som att man inte kan springa utan att tillföra energi. Men målet med löpningen är ju att tillföra så lite energi så möjligt för att orka springa så långt som möjligt med en vi
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 11:16OK Tor.
Var på Funbeat hittar man inlägg om fördelen med 180 eller högre.
OBS! Vi är ca. 100.000 som tävlar på någon sträcka under ett år.Fubeat har väl ca. 50.000 medlemmar i gruppen löpning.
Bara så du har lite mängdtal att ta hänsyn till.
OK Tor.
Var på Funbeat hittar man inlägg om fördelen med 180 eller högre.
OBS! Vi är ca. 100.000 som tävlar på någon sträcka under ett år.
Fubeat har väl ca. 50.000 medlemmar i gruppen löpning.
Bara så du har lite mängdtal att ta hänsyn till.
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 11:21Tor,
Japp helt överens. Och för att förtydliga det jag menar:Antag att du har ont i vaden då kanske det rörelsemönster som ger minst maximala kraft är intressant. Ett sådant steg skulle kanske leda till att 183 bpm vid denna hastighet är bäst (och då ti
Tor,
Japp helt överens. Och för att förtydliga det jag menar:
Antag att du har ont i vaden då kanske det rörelsemönster som ger minst maximala kraft är intressant. Ett sådant steg skulle kanske leda till att 183 bpm vid denna hastighet är bäst (och då ti
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 11:44K-G:
"Var på Funbeat hittar man inlägg om fördelen med 180 eller högre."
När du läser detta så befinner du dig i en tråd där flera personer skrivit att dom fått väldigt bra resultat av att ha ökat sin stegfrekvens. Jag kan inte se att någon skrivit att do
K-G:
"Var på Funbeat hittar man inlägg om fördelen med 180 eller högre."
När du läser detta så befinner du dig i en tråd där flera personer skrivit att dom fått väldigt bra resultat av att ha ökat sin stegfrekvens. Jag kan inte se att någon skrivit att do
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 12:08Tor.
Sluta slingra dig.
Detta är en - EN - tråd.
Vi är bra över 100.000 som springer/lufsar/joggar.Hur många av dessa vanliga motionärer håller 180 +- eller högre?
Svara inte nu med flera en gång till.
Det ordet säger inte så mycket i detta sammanh
Tor.
Sluta slingra dig.
Detta är en - EN - tråd.
Vi är bra över 100.000 som springer/lufsar/joggar.
Hur många av dessa vanliga motionärer håller 180 +- eller högre?
Svara inte nu med flera en gång till.
Det ordet säger inte så mycket i detta sammanh
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 12:13K-G
Har nämnts tidigare i tråden.Joe friel, Jack Daniels, Romanov mlf som förespråkar hög stegfrekvens och använder 180 som riktmärke (för mer info, se google). Vad gäller löpare är det lite svårare men studerar man Haile Gebrselassie (som är en av dom
K-G
Har nämnts tidigare i tråden.
Joe friel, Jack Daniels, Romanov mlf som förespråkar hög stegfrekvens och använder 180 som riktmärke (för mer info, se google). Vad gäller löpare är det lite svårare men studerar man Haile Gebrselassie (som är en av dom