Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2+2 km ger det något ?
You need to log in to create posts and topics.

Hej jag vill bli smalare och få en sjyst body, så jag tänkte att jag ska löpa till och från gymmet och jag har mätt ut en väg på hitta.se och den visar att det är 2 km till gymmet från mig så jag undrar ifall den här löpningen kommer att ge något ? eller

2+4+2

Att den inte ger NÅT är synd att säga - men 2km bör om du är ovan att springa men relativt ung kanske ta runt 10 minuter vilket är lite lite för att det ska hända nånting. Men det kan vara en början om du, då du blir vanare att springa, kan öka på distans

Du menar att jag ska springa först mina 2 km till gymmet sen 4 på gymmet sen 2 hem igen ?:)

låter som en bra ide 🙂 men tror du att det skulle ge mig något att bara springa de två 2kmers rundorna?

Bättre att springa till gymet än att ta bilen eller...
BILD:http://www.fitnessspotlight.com/wp-content/uploads/2009/08/gym-escalators.jpg

Okej christer ja förstår hur du tänker tänkte bara att eftersom det är just 2 km till gymmet tänkte jag att det kanske vore bra så man slapp ta bilen dit osv

jo jag har förstått att det är kosten som är det viktigaste när man ska gå ner i vikt och där h

Jag håller med Peter (bra bild). Spring till gymmet så utnyttjar du "restiden". Sen beror ju din förbränning på vad du gör på gymmet och hur ofta du gymmar. Visst är 2 km ganska kort, men då är du i alla fall bra uppvärmd när du kommer till gymmet.

För a

Jag springer iofs året runt. Men det blir oftast mindre under vintersäsongen för att sen öka betydligt i mängd under vår och sommar.

Nånting jag har märkt angående löpning och vikt (fettreserven) är att det tar ganska lång tid innan man börjar se något p

Om man har 2 kilometer till gymmet så är det ingen större tidsvinst med att ta bilen dit och hem jämfört med att springa, så det är väl ett givet val om det är träning, kondition och viktminskning man är ute efter.

Tack för alla snabba svar !:)

Ja vad tusan tänker ja med tar ungefär 5 minuter att komma till gymmet med bil sen så ska man hitta parkering osv

2 km bör man jag kunna springa på under 10 min så där har ni rätt!

frågan är då hur obekvämt är det att spr