Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 11:31Jag springer ibland till och från mitt gym (4+4 km). Då kör jag med löparryggan som precis rymmer inneskorna. Vissa gånger springer jag till gymmet och tar bussen hem. Då har jag med ett ombyte kläder och en stor duschhandduk vilket gör att jag måste knyt
Jag springer ibland till och från mitt gym (4+4 km). Då kör jag med löparryggan som precis rymmer inneskorna. Vissa gånger springer jag till gymmet och tar bussen hem. Då har jag med ett ombyte kläder och en stor duschhandduk vilket gör att jag måste knyt
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:05Det är en myt att man måste träna en viss tid för att höja fettförbränningen. Det tar iofs i normalfallet typ 30 min av förhöjd metabolism innan kroppen kommer på att bränna fett (naturligtvis avhängigt en massa faktorer, som gykogendebåer, genetik och tr
Det är en myt att man måste träna en viss tid för att höja fettförbränningen. Det tar iofs i normalfallet typ 30 min av förhöjd metabolism innan kroppen kommer på att bränna fett (naturligtvis avhängigt en massa faktorer, som gykogendebåer, genetik och tr
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:12Konditionsträning minskar effekten av styrketräning, och bör för bästa resultat separeras i tid så mycket som möjligt. Hur mycket det gör i praktiken vet jag inte.
Konditionsträning minskar effekten av styrketräning, och bör för bästa resultat separeras i tid så mycket som möjligt. Hur mycket det gör i praktiken vet jag inte.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:07Det gick alldeles utmärkt sprang dit och tillbaka sen väl på gymmet cyklade jag 10 km och körde styrketräning
fick lite av ett moment också då jag sprang hem så kollade jag på stoppuret och såg att det var 2 min kvar tills 10 minutarn och ja tänkte fan
Det gick alldeles utmärkt sprang dit och tillbaka sen väl på gymmet cyklade jag 10 km och körde styrketräning
fick lite av ett moment också då jag sprang hem så kollade jag på stoppuret och såg att det var 2 min kvar tills 10 minutarn och ja tänkte fan
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:18Nej, du ska inte ta det där på för stort allvar. Om du kombinerar kondition med styrketräning så är du i gott sällskap bland såväl elit som vanliga motionärer.
Nej, du ska inte ta det där på för stort allvar. Om du kombinerar kondition med styrketräning så är du i gott sällskap bland såväl elit som vanliga motionärer.
Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 16:21Nä, jag tror det där med att kombinationen styrketräning o konditionstränings skulle vara dåligt är mycket överdrivet. Kanske att bodybuilders aktar sig för konditionsträning men löpare sysslar med styrketräning ffa för stabilitet i mag-/rygg-området...
Nä, jag tror det där med att kombinationen styrketräning o konditionstränings skulle vara dåligt är mycket överdrivet. Kanske att bodybuilders aktar sig för konditionsträning men löpare sysslar med styrketräning ffa för stabilitet i mag-/rygg-området...
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:23Det går att P-E-R-I-O-D-I-S-E-R-A.
Det går att P-E-R-I-O-D-I-S-E-R-A.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:26Kanske har TS andra mål med sin träning än att "vara i gott sällskap"?
Kanske har TS andra mål med sin träning än att "vara i gott sällskap"?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:28Den frågan besvarar han bäst själv.
Den frågan besvarar han bäst själv.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:33Okej TS, vill du "vara i gott sällskap" gör som Christer och Mikael föreslår, för det är onekligen så att motionärer på gym gärna kör löpband/crosstrainer och styrka kombinerat.
Okej TS, vill du "vara i gott sällskap" gör som Christer och Mikael föreslår, för det är onekligen så att motionärer på gym gärna kör löpband/crosstrainer och styrka kombinerat.