Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2.5 km under 9.30
You need to log in to create posts and topics.

Hej !
Imorgon har vi ett test i skolan där vi ska springa 2.5km under 9.30 min (betyg A)
Hur ska man förbereda säg inför ett sånt lopp?
Några bra tips?
Exempel på bra frukost?, loppet är kl 8.10
Uppvärmning/stretching?
Och som en sista fråga: Kommer ett

Lite lätt jogg i 15 minuter med några rusher fungerar om uppvärmning. Ät inte för mycket till frukost, då kan du bli seg och få håll.

I övrigt kan du hälsa din lärare att han inte har stöd i kursplanen för att sätta upp såna betygskriterier, så han kan s

Sen skulle jag nog ta det lite lugnt med löpningen om jag hade så ont som du beskriver. Att stå över löpningen i ett sånt läge bör ge ett bättre betyg än att springa på en viss tid, så länge du kan motivera varför du gör som du gör.

Återigen, han kan int

Vet inte om du uppfattade fel men för betyg A ska tiden ligga under 9.30.
Betyg C är runt 11min och betyg E 12min om jag minns rätt.

Tack för svaren 🙂
Ska vara förbered men ska prata med honom först, är mest orolig över att sabba mitt idrotts betyg 🙁

Nä, jag förstod vad du menade. Det finns dock inget stöd i kursplanen (dvs det styrdokument som reglerar vad som ska ingå i kursen och vilka kriterier som ska uppfyllas för ett visst betyg) för att sätta betyg efter hur snabbt man springer en sträcka.

De

Jesper har helt rätt, idrottsbetyget ska inte innehålla "springa xx km på yy tiden", det ska handla om kunskap.

Jämför tillexempel med historia: det är skillnad på att kunna om franska revolutionen (på olika nivåer i form av faktakunskap, förståelse för

Ett betyg i "springa snabbt" kan visst ges. På samma sätt som ett betyg i att skriva ett antal ord per minut på tangentbordet kan ges, eller ett betyg på ett test där si och så många matte uppgifter ska genomföras.

Att testa hur SNABBT eleverna räknar ma

Vad gör den läraren med elever som är handikappade? Får dom automatiskt F eller vad som nu är sämsta betyg! Vilken stolle!

Christer: Aldrig hört om individualisering av undervisningen? Troligen inte.

Det är så sorgligt när vuxna människor talar illa om lärarna och visar bristande respekt. Det är sådant beteende som du Christer visar i ditt kommentar ovan som gör att vissa u