Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 08:15Jag kan förstå att en lärare vill ta stöd av egenskapade betygshjälpmedel i en kurs som Idrott. Om man, förutom teorin som tydligen ingår i Idrott nuförtiden, skall kunna sätta ett betyg som reflekterar över elevens färdigheter över hela idrottsområdet (
Jag kan förstå att en lärare vill ta stöd av egenskapade betygshjälpmedel i en kurs som Idrott. Om man, förutom teorin som tydligen ingår i Idrott nuförtiden, skall kunna sätta ett betyg som reflekterar över elevens färdigheter över hela idrottsområdet (
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 09:24Christers fråga är ytterst befogad eftersom jag sett denna diskussion på ett annat forum där någon undrade hur hon skulle få sin son (eller om det var systerson) att sluta lägga all sin energi på att försöka nå det ouppnåeliga.
Killen i fråga tränade styr
Christers fråga är ytterst befogad eftersom jag sett denna diskussion på ett annat forum där någon undrade hur hon skulle få sin son (eller om det var systerson) att sluta lägga all sin energi på att försöka nå det ouppnåeliga.
Killen i fråga tränade styr
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 09:34Jo. Jag låg på gränsen till högsta betyg och läraren sa inför vårt löptest att "Det här är viktigt för dig" (underförstått måste springa på "MVG tiden"...) Hade haft problem med benhinnorna och inte löptränat något, sprang inte på någon topptid och fick
Jo. Jag låg på gränsen till högsta betyg och läraren sa inför vårt löptest att "Det här är viktigt för dig" (underförstått måste springa på "MVG tiden"...) Hade haft problem med benhinnorna och inte löptränat något, sprang inte på någon topptid och fick
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 09:48Det som jag sätter mig frågande inför är inte OM det finns sådana lärare eller inte, utan VEM och HUR man ska diskutera sådan frågor med.
Att diskutera det med lärarens elever och genom att kalla läraren nedsättande ord tycker jag att man INTE ska göra.
Det som jag sätter mig frågande inför är inte OM det finns sådana lärare eller inte, utan VEM och HUR man ska diskutera sådan frågor med.
Att diskutera det med lärarens elever och genom att kalla läraren nedsättande ord tycker jag att man INTE ska göra.
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 09:52Jag förstår inte varför du, Geo Thalaria, jämför matteprov på avsatt tid med att kunna springa 2 km på tid. Att man kan plocka fram och använda sina *kunskaper* inom ett ämne är en helt annan sak än att genomföra en fysisk prestation. Matteproven är inte
Jag förstår inte varför du, Geo Thalaria, jämför matteprov på avsatt tid med att kunna springa 2 km på tid. Att man kan plocka fram och använda sina *kunskaper* inom ett ämne är en helt annan sak än att genomföra en fysisk prestation. Matteproven är inte
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 09:56Vill börja med att poängtera att det finns både bra och mindre bra lärare, och de flesta av oss bygger våra åsikter på våra egna erfarenheter.
Jag tycker att det är bisarrt att sätta betyg efter hur fort man springer 2,5 km då det inte finns stöd för det
Vill börja med att poängtera att det finns både bra och mindre bra lärare, och de flesta av oss bygger våra åsikter på våra egna erfarenheter.
Jag tycker att det är bisarrt att sätta betyg efter hur fort man springer 2,5 km då det inte finns stöd för det
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 10:10Kan meddela att jag gjorde mitt bästa och skippade tjasfa med läraren.
Blev nöjd med tiden 9.01
Är dock orolig över att jag kommer få mer ont..
Men ändå skönt att ha gjort det.
Kan meddela att jag gjorde mitt bästa och skippade tjasfa med läraren.
Blev nöjd med tiden 9.01
Är dock orolig över att jag kommer få mer ont..
Men ändå skönt att ha gjort det.
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 10:13Bra jobbat! 🙂 (t+)
Bra jobbat! 🙂 (t+)
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 11:22Med den Björklundska retoriken borde denna lärares sätt att tolka kursplanen vara korrekt!
// Jens - flummig lärare..
Med den Björklundska retoriken borde denna lärares sätt att tolka kursplanen vara korrekt!
// Jens - flummig lärare..
Quote from Elias Engqvist on 11 May 2012, 11:25Bra gjort Fredrik!!
Men nu kanske du skulle söka upp en naprapat eller liknande för att kolla på dina ben. Att det gått ner i foten lät ju inte särskilt bra!
Bra gjort Fredrik!!
Men nu kanske du skulle söka upp en naprapat eller liknande för att kolla på dina ben. Att det gått ner i foten lät ju inte särskilt bra!