Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 15:04Å andra sidan - är det inte lite därför det är krav på behöriga och välutbildade lärare och yrkesstatus. Betygssättning är jävligt svårt.
Skulle det bli bättre om skolverket hade tydligare krav? Ett enkelt exempel vore ju t.ex. att kunna springa x m på
Å andra sidan - är det inte lite därför det är krav på behöriga och välutbildade lärare och yrkesstatus. Betygssättning är jävligt svårt.
Skulle det bli bättre om skolverket hade tydligare krav? Ett enkelt exempel vore ju t.ex. att kunna springa x m på
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 15:30Nr 1 Stackars elev som bara ställde en fråga om hur han skulle träna och hamna mitt i en kunskapskravdebatt.
Vill ej ha precis hur snabbt man skall springa och man skall naturligtvis väga in massa olika faktorer men jag tycker har tom luddat till det än
Nr 1 Stackars elev som bara ställde en fråga om hur han skulle träna och hamna mitt i en kunskapskravdebatt.
Vill ej ha precis hur snabbt man skall springa och man skall naturligtvis väga in massa olika faktorer men jag tycker har tom luddat till det än
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 19:04Betygssättning är svårt, och beroende av vilken "kunskapssyn" som gäller i nuläget. Dessutom så enligt uppgift var det ngt som ofta inte lärdes ut, eller lärdes ut väldigt summariskt under lärarutbildningarna i perioder, eftersom betyg ändå skulle avskaff
Betygssättning är svårt, och beroende av vilken "kunskapssyn" som gäller i nuläget. Dessutom så enligt uppgift var det ngt som ofta inte lärdes ut, eller lärdes ut väldigt summariskt under lärarutbildningarna i perioder, eftersom betyg ändå skulle avskaff
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 08:11Tiden man skall springa för att uppnå en betygsnivå borde ju vara relaterad till BMI eller nåt annat, eller man borde kanske två springa två gånger(i början samt i slutet av terminen) och sätta betygen baserat på tidsförbättringen?
Tiden man skall springa för att uppnå en betygsnivå borde ju vara relaterad till BMI eller nåt annat, eller man borde kanske två springa två gånger(i början samt i slutet av terminen) och sätta betygen baserat på tidsförbättringen?
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 08:16Tapani, nej, det finns inget som stödjer det.
Om det skulle vara så hur skulle du då betygsätta en elev som sänker sin tid på 2km från 25min till 20min jämfört med en elev som sänker sig från 7min till 6min 58 sek?
Tapani, nej, det finns inget som stödjer det.
Om det skulle vara så hur skulle du då betygsätta en elev som sänker sin tid på 2km från 25min till 20min jämfört med en elev som sänker sig från 7min till 6min 58 sek?
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 20:15Grattis! Bra gjord Fredrik! jag blandar inte om annat diskution.
Grym tid förresten ! 🙂 (t+)
Grattis! Bra gjord Fredrik! jag blandar inte om annat diskution.
Grym tid förresten ! 🙂 (t+)