Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En fråga angående plankövningar. Är det inte bättre att lägga på extra vikt än att försöka klara längre och längre tid?

Någon mer än jag som upplever "plankan" som en lite besvärlig övning att sätta rekord i, pga att det inte finns någon tydlig gräns "där man inte orkar längre"? Saken är snarare den att ryggen tar allt mer stryk när magen orkar mindre och mindre. Frågan va

Jag var med i förra utmaningen, och skulle vilja tipsa Er om att läsa tillhörande diskussioner, tips osv...

http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1362

🙂

Markus: Du får väl träna mer ryggövningar 🙂
Nej, jag håller med dig. Ryggen är begränsningen. Men den här övningen handlar också mycket om psyke.

Jag var med i förra utmaningen och för mig var det axlarna som var begränsningen. Även om jag var jättenoga med att ha tyngdpunkten precis under axlarna slutade det alltid med att jag fick bryta när det gjorde för ont i axlarna. Magen/ryggen var det inget

Peter: 3,59?!?!? Hur kunde du? (ge upp en sekund för tidigt, alltså)

Kul att så många tänder på denna idé att tillsammans greja denna utmaning. Jag vet att den dyker upp då och då, men som en extra morot inför stundande "beach 09", kan väl detta pigg upp. Både enkelt och tufft.

Sätt dina egna gränser, utmana dig själv.

Jag satsar på 0.30. Mina magmuskler är obefintliga.

Jag klarade 9 min för nån månad sedan (H)

Nio!? Hur less var du när du slutade? Imponerad!