Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 19:59För att variera min "plank"träning så körde jag 10 x 30 sek igårkväll, framför tv:n. Varvade med lite armhävningar. Har nån annan lite bra tips på hur man kan variera sin träning mellan de gånger man kör "maxtest"?
För att variera min "plank"träning så körde jag 10 x 30 sek igårkväll, framför tv:n. Varvade med lite armhävningar. Har nån annan lite bra tips på hur man kan variera sin träning mellan de gånger man kör "maxtest"?
Quote from Lotta Lindström on 29 March 2009, 19:59Jag befinner mig på Karins nivå men 1 minut borde jag väl klara om en månad kan man tycka.
Jag befinner mig på Karins nivå men 1 minut borde jag väl klara om en månad kan man tycka.
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 22:27Ulrika: Lägg på tilläggsvikt istället för att pressa dig till längre och längre tider.
Ulrika: Lägg på tilläggsvikt istället för att pressa dig till längre och längre tider.
Quote from Catharina Brattlin on 29 March 2009, 22:38Ulrika, Du kan stå i sidoplanka och varva höger/vänster. Stå med bara ena benet i (jag brukar lägga det ena benet över det andra och sen byta). Göra längre intervaller. Intervallstege funkar också bra.
Att lägga vikter på svanken, Håkan, är det så bra de
Ulrika, Du kan stå i sidoplanka och varva höger/vänster. Stå med bara ena benet i (jag brukar lägga det ena benet över det andra och sen byta). Göra längre intervaller. Intervallstege funkar också bra.
Att lägga vikter på svanken, Håkan, är det så bra de
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 22:51Sylvia (och Ulrika): Iofs kör jag mest "sidoplankan". Lägger på ett antal vikter. Kastar sedan av dem en efter en vartefter som jag mattas ut. Då slipper jag stå och traggla i många, många minuter och till slut ge upp p.g.a. något ovidkommande krånglar so
Sylvia (och Ulrika): Iofs kör jag mest "sidoplankan". Lägger på ett antal vikter. Kastar sedan av dem en efter en vartefter som jag mattas ut. Då slipper jag stå och traggla i många, många minuter och till slut ge upp p.g.a. något ovidkommande krånglar so
Quote from Catharina Brattlin on 29 March 2009, 22:58Du är stark, Håkan. 🙂
OK, men då ökar ju belastningen på axlar/armbågar också? Och man måste nog vara überstark i coren för att klara vikter i svanken och ändå hålla en korrekt planka. Tror jag iaf. Jag har inte testat.
Du är stark, Håkan. 🙂
OK, men då ökar ju belastningen på axlar/armbågar också? Och man måste nog vara überstark i coren för att klara vikter i svanken och ändå hålla en korrekt planka. Tror jag iaf. Jag har inte testat.
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 23:33Vitsen med träning är väl att bli starkare. Då måste man öka belastningen eller svårighetsgraden vartefter. Kan tänka mig att man även skulle kunna ta hjälp av balansplatta eller annat rörligt underlag för någon av stödjepunkterna.
Jag ser en parallell n
Vitsen med träning är väl att bli starkare. Då måste man öka belastningen eller svårighetsgraden vartefter. Kan tänka mig att man även skulle kunna ta hjälp av balansplatta eller annat rörligt underlag för någon av stödjepunkterna.
Jag ser en parallell n
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 09:21Håkan:
Plats för dumma frågor? Hur lägger du på tyngd, och vad använder du som vikt?
Håkan:
Plats för dumma frågor? Hur lägger du på tyngd, och vad använder du som vikt?
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 09:22Sylvia:
Intervallstege? Instruktion for dummies, please!
Sylvia:
Intervallstege? Instruktion for dummies, please!
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 10:54Ulrika: T.ex. ett antal småvikter såna där man använder till hantlar. Eller gärna något mjukare som små säckar med innehåll. Vad som finns till hands.
Som jag skrev använde jag mest metoden för sidoplankan. Men jag vet att jag kört den vanliga varianten
Ulrika: T.ex. ett antal småvikter såna där man använder till hantlar. Eller gärna något mjukare som små säckar med innehåll. Vad som finns till hands.
Som jag skrev använde jag mest metoden för sidoplankan. Men jag vet att jag kört den vanliga varianten