Quote from Guest on 13 July 2010, 16:56HUR klarar ni att springa i detta?
Ös på med knep...!
Jag klarar värmen väldigt bra jämfört med många andra, men springa är jobbigt. 3 km senare ligger jag däckad.
Jag börjar jobbet 7.30 så blir inget springa på mornarna för kommer inte upp när klockan
HUR klarar ni att springa i detta?
Ös på med knep...!
Jag klarar värmen väldigt bra jämfört med många andra, men springa är jobbigt. 3 km senare ligger jag däckad.
Jag börjar jobbet 7.30 så blir inget springa på mornarna för kommer inte upp när klockan
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 17:06Hopp i plurret under rundan (med kläderna på). Eller duscha kallt direkt innan du sticker ut (med kläderna på). Sök skuggan.
Hopp i plurret under rundan (med kläderna på). Eller duscha kallt direkt innan du sticker ut (med kläderna på). Sök skuggan.
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 17:10Jag sprang ett alldeles för varmt lopp för någon vecka sedan, jag överlevde genom att hälla varannan mugg vatten över huvudet.
Annars undviker jag direkt solljus, jag tycker det går ganska bra i värmen sålänge inte solen ligger på. Blåser det lite är d
Jag sprang ett alldeles för varmt lopp för någon vecka sedan, jag överlevde genom att hälla varannan mugg vatten över huvudet.
Annars undviker jag direkt solljus, jag tycker det går ganska bra i värmen sålänge inte solen ligger på. Blåser det lite är d
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 17:22Springa med keps är rätt ok. Ska jag springa lite längre så kan jag ladda upp med vatten och ett par Resorb. Dra annars ned lite på tempot, träning är ju trots allt inte tävling....eller....spring ett pass på morgonen och ett på kvällen om du vill få ihop
Springa med keps är rätt ok. Ska jag springa lite längre så kan jag ladda upp med vatten och ett par Resorb. Dra annars ned lite på tempot, träning är ju trots allt inte tävling....eller....spring ett pass på morgonen och ett på kvällen om du vill få ihop
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 17:41Jag vet inte varför jag inte har några (större) problem med värmen, och har därmed inte heller av några "knep" att komma med. Att jag är allmänt vältränad är säkert en orsak. Visst är det jobbigare än vanligt med värmen, och på snabbdistanser och interval
Jag vet inte varför jag inte har några (större) problem med värmen, och har därmed inte heller av några "knep" att komma med. Att jag är allmänt vältränad är säkert en orsak. Visst är det jobbigare än vanligt med värmen, och på snabbdistanser och interval
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 19:20Jag har ett tips till: Lek inte tuffa Viktor! Det är jobbigt för kroppen att träna i sådan värme, anpassa träning därefter och dra ner på tempot/distansen om det känns jobbigt. 🙂
Jag har ett tips till: Lek inte tuffa Viktor! Det är jobbigt för kroppen att träna i sådan värme, anpassa träning därefter och dra ner på tempot/distansen om det känns jobbigt. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 20:36Jag brukar springa på morgonen..men i och med att detta inte funkar för dig så föreslår jag att du springer på kvällen..det är ju ljust ganska sent.
Jag brukar springa på morgonen..men i och med att detta inte funkar för dig så föreslår jag att du springer på kvällen..det är ju ljust ganska sent.
Quote from Catharina Brattlin on 13 July 2010, 21:49Jag har klockan på 4:45 eftersom jag börjar jobba kl 7. 😉
Marie, spring på kvällen, som Golli föreslår. Igår, efter jobb till 21:15, gav jag mig ut och sprang i hanterbara grader - 25 grader - och kom hem ca 22:45.
Underbart! 😀
Jag har klockan på 4:45 eftersom jag börjar jobba kl 7. 😉
Marie, spring på kvällen, som Golli föreslår. Igår, efter jobb till 21:15, gav jag mig ut och sprang i hanterbara grader - 25 grader - och kom hem ca 22:45.
Underbart! 😀
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 21:53Föredrar nog morgonen,kan bli jobbigt med eftersvettningen om man springer sent (L)
Föredrar nog morgonen,kan bli jobbigt med eftersvettningen om man springer sent (L)
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 23:04det är ju inte själva springandet som är jobbigt i värmen det är om man stannar så är det för mig iaf! stannar jag blir jag helt snurrig och får svettchock så den bara rinner! är det en mack efter vägen så brukar jag springa in och skölja huvudet i luft o
det är ju inte själva springandet som är jobbigt i värmen det är om man stannar så är det för mig iaf! stannar jag blir jag helt snurrig och får svettchock så den bara rinner! är det en mack efter vägen så brukar jag springa in och skölja huvudet i luft o