Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 18:48Mikael, det beror väl på hur tränad man är för löpning, samt vad man har för förutsättningar för att klara värme?
/Captain obvious
Mikael, det beror väl på hur tränad man är för löpning, samt vad man har för förutsättningar för att klara värme?
/Captain obvious
Quote from Lars Breström on 14 July 2010, 20:35Det är bara till att springa mera och gnälla mindre.
Det är tufft, kanske till och med för djävligt, men vaddå? det är inte så att man dör av det! (visst, man kan dö av vämeslag, men det är bara ännu en dålig ursäkt)
Men det härdar och att bli hårdare har
Det är bara till att springa mera och gnälla mindre.
Det är tufft, kanske till och med för djävligt, men vaddå? det är inte så att man dör av det! (visst, man kan dö av vämeslag, men det är bara ännu en dålig ursäkt)
Men det härdar och att bli hårdare har
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 23:35Ja, om man springer mycket i värme så blir man både löptränad och värmetränad. Det är nog ingen som föds med talangen att vara väldigt värmetålig. Den får man nöta in istället.
Ja, om man springer mycket i värme så blir man både löptränad och värmetränad. Det är nog ingen som föds med talangen att vara väldigt värmetålig. Den får man nöta in istället.
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 06:21Ja, och det har tagit mig 18 år, dock har det accelererat nu de senaste 3 åren. Jag har gått från att ha ångest inför sommaren till att ge mig ut och springa i 30 graders värme och ändå ha ett hyfsat (dock lägre än önskat) tempo.
Ja, och det har tagit mig 18 år, dock har det accelererat nu de senaste 3 åren. Jag har gått från att ha ångest inför sommaren till att ge mig ut och springa i 30 graders värme och ändå ha ett hyfsat (dock lägre än önskat) tempo.
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 07:34Det tror jag också, min enda reservation är att man kanske inte ska ge sig ut och dra snabbtempo som vanligt när det är såpass varmt. Jag tycker inte att det är en dålig ursäkt att det är trist att ligga på sjukan av värmeslag... Men visst, det är av erfa
Det tror jag också, min enda reservation är att man kanske inte ska ge sig ut och dra snabbtempo som vanligt när det är såpass varmt. Jag tycker inte att det är en dålig ursäkt att det är trist att ligga på sjukan av värmeslag... Men visst, det är av erfa
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 09:39Jag säger inte att det är så men jag får en känsla att samma personer som nu tycker det är för varmt att springa tyckte för några månader sedan att det var för kallt att springa när det var minusgrader......
Det går i princip att springa i de flesta tempe
Jag säger inte att det är så men jag får en känsla att samma personer som nu tycker det är för varmt att springa tyckte för några månader sedan att det var för kallt att springa när det var minusgrader......
Det går i princip att springa i de flesta tempe
Quote from Catharina Brattlin on 15 July 2010, 10:15En "regel" med undantag, Jens. 😉
Jag älskade kylan i vintras! -18 var det kallaste jag kutade i. Mitt bekymmer var underlaget.
Tycker dock att det börjar kännas bättre och bättre nu, även om det är varmt. Jag har så smått börjat vänja mig?
En "regel" med undantag, Jens. 😉
Jag älskade kylan i vintras! -18 var det kallaste jag kutade i. Mitt bekymmer var underlaget.
Tycker dock att det börjar kännas bättre och bättre nu, även om det är varmt. Jag har så smått börjat vänja mig?
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 10:43En "regel" med undantag, Jens.
+1
En "regel" med undantag, Jens.
+1
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 20:17I vintras hade jag inga problem! Där handlar det mer om isbanor är kylan i sig. Jag slänger i mig lite astmamedicin så går det galant.
Nu är det mer att jag är rädd för värmeslag och tycker mest det är obehagligt att springa i extrem hetta. Jag har kört s
I vintras hade jag inga problem! Där handlar det mer om isbanor är kylan i sig. Jag slänger i mig lite astmamedicin så går det galant.
Nu är det mer att jag är rädd för värmeslag och tycker mest det är obehagligt att springa i extrem hetta. Jag har kört s
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 13:00Jag har drabbats av lättare värmeslag ett par gånger, får feber och håller på att bli galen av värmen. Dock aldrig så jag tagit mig till sjukhuset utan lagt mig i ett kallt bad hemma istället och druckit i mängder. Men jag har aldrig fått de problemen när
Jag har drabbats av lättare värmeslag ett par gånger, får feber och håller på att bli galen av värmen. Dock aldrig så jag tagit mig till sjukhuset utan lagt mig i ett kallt bad hemma istället och druckit i mängder. Men jag har aldrig fått de problemen när