Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 23:47Jaja, men jag är inte lika hurtig som du Sylvia 😉
Nackdel med kvällspass är att maten oftast inte blir förrns 19 - 19.30 och jag är GALET känslig för att ha mat i magen när jag springer. Men ska kanske försöka mig på att äta lite tidigare så jag kan ge
Jaja, men jag är inte lika hurtig som du Sylvia 😉
Nackdel med kvällspass är att maten oftast inte blir förrns 19 - 19.30 och jag är GALET känslig för att ha mat i magen när jag springer. Men ska kanske försöka mig på att äta lite tidigare så jag kan ge
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 01:35Nä, jag undviker löpning om det är varmt. Cykling är lite lättare tack vare fartvinden.
Nä, jag undviker löpning om det är varmt. Cykling är lite lättare tack vare fartvinden.
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 02:21Jag gör som de flesta, dricker ordentligt, särskilt innan träningen, kör när det blivit lite svalare på kvällen (jag hatar träna tidigt på morgonen) och håller ett lite lägre tempo som gör att kroppen fungerar ändå.
I kväll var rundan njutbar med 28 grad
Jag gör som de flesta, dricker ordentligt, särskilt innan träningen, kör när det blivit lite svalare på kvällen (jag hatar träna tidigt på morgonen) och håller ett lite lägre tempo som gör att kroppen fungerar ändå.
I kväll var rundan njutbar med 28 grad
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 08:33Ja lyft på fötterna i skogen för böveln - inget hasande alltså. Friktionen kan göra att det bildas gnistor!!!! 😉
Ja lyft på fötterna i skogen för böveln - inget hasande alltså. Friktionen kan göra att det bildas gnistor!!!! 😉
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 10:23Den dagen jag springer min 5km så det slår gnistor om fötterna då skall jag känna mig riktigt riktigt nöjd. 🙂
Den dagen jag springer min 5km så det slår gnistor om fötterna då skall jag känna mig riktigt riktigt nöjd. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 10:28Det handlar om erfarenhet. Kroppen lär sig kontrollera värmen efter ett tag. Spä inte på för mycket vatten, det är väl klart att man känner sig törstig men det kostar mycket energi för kroppen att hantera vattnet. Det är mycket bättre att använda vattnet
Det handlar om erfarenhet. Kroppen lär sig kontrollera värmen efter ett tag. Spä inte på för mycket vatten, det är väl klart att man känner sig törstig men det kostar mycket energi för kroppen att hantera vattnet. Det är mycket bättre att använda vattnet
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 10:37Isbitar under kepsen är gött, smälter och rinner ner för nacken. Likadant kan man rulla in en rad isbitar i en scarf och knyta löst om halsen. Smälter och kyler en stund. Funkar väl bäst på kortare pass snarare än långpassen. :p
Isbitar under kepsen är gött, smälter och rinner ner för nacken. Likadant kan man rulla in en rad isbitar i en scarf och knyta löst om halsen. Smälter och kyler en stund. Funkar väl bäst på kortare pass snarare än långpassen. :p
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 13:25Jag har ett knep som funkar: jag springer inte i sådan här värme!
Jag drar ner persiennerna, håller mig i skuggan, försöker hitta vind. Enda gången jag vistas i solen med huvudet är när kroppen från halsen och nedåt befinner sig under vattenytan!
Jag har ett knep som funkar: jag springer inte i sådan här värme!
Jag drar ner persiennerna, håller mig i skuggan, försöker hitta vind. Enda gången jag vistas i solen med huvudet är när kroppen från halsen och nedåt befinner sig under vattenytan!
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 14:36Löpning i värmen stavas simträning.
Löpning i värmen stavas simträning.
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 15:19Överdriven respekt för löpning i värme kureras bäst med regelbunden löpträning i värme. Spring fort så kyler fartvinden bättre.
Överdriven respekt för löpning i värme kureras bäst med regelbunden löpträning i värme. Spring fort så kyler fartvinden bättre.