Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning4 x 4 minuters intervaller
You need to log in to create posts and topics.

Tack för alla tips. Thomas: för 10x1000 och 1min vila är väl tanken att man skall "köra på" lite i varje löpning, alltså snabbare än vanlig distansfart. Och den intervall du skriver om med kortare distans för varje intervall är väl också meningen att köra

Magnus, jo jag har sprungit en del i Ågesta. 6.2km och 3.3km Förutom att det då inte är platt så är det terrängspår. Jämnt och fint men inte lika snabbt som asfalt och tartan. 4*4 har jag nog aldrig kört. Men jag kör rätt mycket intervaller på bana. Tidig

Hej. Har nu kört intervall 4x4 några veckor och det känns bra. Man vänjer sig så smått vid alla tankar och känslor när kroppen är riktigt trött och luften inte räcker till. 2ggr i veckan ca och det krävs mental laddning inför varje träningspass - sanninge

Hej igen alla som kan detta med intervaller.
Nu har jag igen läst igenom första 1/5 av denna grupp och detta med 4x4, hur viktigt är det att man landar på just 4min?
......nu mäter jag upp 1km och springer, det har blivit inte 4min intervaller utan de s

Exakt fyra minuter lär knappast det teoretiskt perfekta värdet för någon människa. Du ligger nära nog skulle okunnige jag säga. Med 4x4 min brukar normalt målet vara att träna så mycket tid som möjligt med maximal syreförbrukning. För att göra det så läng

Som det står i artikeln i första inlägget, så är det bara ett riktmärke med 4 minuter. Du ligger som sagt väl i fas.

"At vi anbefaler 4 minutters arbeidsperioder er bare av praktisk årsak; alle klarer det! Du kan godt ha arbeidsperioder som er fra 3-8 mi

Hur kunde jag missa detta? Nåväl det skingrar alla frågor.
Magnus