Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning4 x 4 minuters intervaller
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Tack för detta. Lite nedslående kanske men jag har precis börjat köra intervaller, kanske resultaten kommer, loppet är inte förrän i september. Men 3.40 blir nytt riktmärke. Banan är kuperad, det finns inte mycket platt mark, det är sluttande uppåt e

Hur vet du att spåret är 1km? Generellt kan man inte lita på längderna på terrängspår. T ex är 6.2km i Ågesta inte alls 6.2km utan någonstans mellan 5.9-6.0km.

Va inte meningen att låta nedslående...DU har ju tempot i dig så det borde absolut gå för dig att springa under 20 minuter i september! Om du bör köra korta intervaller inte är en svår fråga. Jag har knappt kört kortare intervaller än 2,5 km i år och änd

Leif: Man vet inte om spåret i Ågesta är 1 km men...tidigare var den längre rundan 6.2 km nu har de ansvariga ändrat och schysterat till 6km varför jag tror att 1 km sannoligt är kontroll mätt men....man vet aldrig.

Det man vet är att inte ens 1km är platt!

thomas: fint med lite pep talk. Det är bra att få mer realistiska riktlinjer med tid, det är nog jag som inte riktigt insett vad målsättningen 5km 20 min innebär. Sprang förra året på 20.40 och tyckte jag kört ordentligt med träning (mängd). Insåg då att

Leif; tittade på din profil och ser att du har sprungit under 20 på 5km så dina erfarenheter verkar leda rätt. Bra jobbat, Kör du intervall 4x4? Vilka tider ligger du på? alltså vid intervall?
mvh
Magnus

med 5 pass per veckan kan du lägga upp det så här ett intervallpass typ 4 x 4 min, 6-8 x 800 m med 90 sek vila, 10 x 1000m 1 min vila (lite långsammare än 10k fart) stege 1200m-1000m-800m-600m-400m-200m och lite korta backintervaller typ 150-300m alltså l

De 4*4 intervaller som diskuteras här var väl iofs på väldigt intensiv nivå och rätt lång vila? Om man vill köra 4 min intervaller med lite annat upplägg så hittade jag en bra variant på marathon.se för nåt år sen. Körde efter det ifjol (och gjorde då för

Thomas det va typ den träning jag föreslog 10 x 1000 m med 1 min är lite väl många att börja med kanske men mängden är viktigare än farten här dom första 3-4 ska kännas löjligt enkla att genomföra... det är rikitgt bra träning som ger resultat ialla fall!