Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 13:10hejsan igen..
jag håller igång i många trådar...:-)
men frågar man inget så lär man ju sig inget..
skulle testa idag å springa 4x4 men det gick ej så bra..kanske tog jag i för hårt..
tänkte lämna lite fakta,så kanske nån kan komma med lite tipps på hu
hejsan igen..
jag håller igång i många trådar...:-)
men frågar man inget så lär man ju sig inget..
skulle testa idag å springa 4x4 men det gick ej så bra..kanske tog jag i för hårt..
tänkte lämna lite fakta,så kanske nån kan komma med lite tipps på hu
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 14:22Det är nog bara att pröva sig fram.
Du skall orka klara 4 upprepningar i hyfsat jämn fart. Dessutom skall du klara att jogga (transportera bort syra) mellan varje fartsteg, annars kör du också för fort.
Jag tänker sällan i puls, men jag tror det är väl
Det är nog bara att pröva sig fram.
Du skall orka klara 4 upprepningar i hyfsat jämn fart. Dessutom skall du klara att jogga (transportera bort syra) mellan varje fartsteg, annars kör du också för fort.
Jag tänker sällan i puls, men jag tror det är väl
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 14:25Värmde du upp???
Värmde du upp???
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 15:52jajag värmde upp..jag cyklade ca: 10 minuter dit..sen gick jag lite runt banan å så..
jajag värmde upp..jag cyklade ca: 10 minuter dit..sen gick jag lite runt banan å så..
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 19:25Hej!
Intressant diskussion. Jag siktar på 4min tempo i 5km. Hur fort skall jag springa intervall? Hur många ggr i veckan? Räcker det med en och vanlig löpning i övrigt?Har provat 3min intervaller 8st i rad. Varje intervall gick det alldeles säkert långs
Hej!
Intressant diskussion. Jag siktar på 4min tempo i 5km. Hur fort skall jag springa intervall? Hur många ggr i veckan? Räcker det med en och vanlig löpning i övrigt?
Har provat 3min intervaller 8st i rad. Varje intervall gick det alldeles säkert långs
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 19:30enligt Joel Friel (Triathlon guru) skall du hålla ett tempo som ligger mellan 3 km och 5 km fart. Springer du snabbare än så är det risk att du bara samlar på dig syra som tar alldeles för lång tid att återhämta sig ifrån.
enligt Joel Friel (Triathlon guru) skall du hålla ett tempo som ligger mellan 3 km och 5 km fart. Springer du snabbare än så är det risk att du bara samlar på dig syra som tar alldeles för lång tid att återhämta sig ifrån.
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 19:33Skriv in det på mcmillan så hittar du tiderna...
http://www.mcmillanrunning.com/mcmillanrunningcalculator.htm
Sedan läser du av vilka tider som krävs för resp intervall typ och längd...
Skriv in det på mcmillan så hittar du tiderna...
http://www.mcmillanrunning.com/mcmillanrunningcalculator.htm
Sedan läser du av vilka tider som krävs för resp intervall typ och längd...
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 21:04har nu läst lite om intervallträning på maraton.se...
för intervallträning för att bli bra på 5 km..
jag springer 5 km på ca:27:55 minuter...vilket blir 2:14 minuter per 400 meter..
enligt maraton ska jag springa mina 400 metersintervaller på 2:11 minu
har nu läst lite om intervallträning på maraton.se...
för intervallträning för att bli bra på 5 km..
jag springer 5 km på ca:27:55 minuter...vilket blir 2:14 minuter per 400 meter..
enligt maraton ska jag springa mina 400 metersintervaller på 2:11 minu
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 07:06Roland om du inte springer snabbare än så är jag inte helt säker på att du behöver köra intervaller utan bör koncentrera dig på att att öka mängden, ser att du inte springer så mycket i veckan. Försök spring 3-4 ggr i veckan där du springer ett lite längr
Roland om du inte springer snabbare än så är jag inte helt säker på att du behöver köra intervaller utan bör koncentrera dig på att att öka mängden, ser att du inte springer så mycket i veckan. Försök spring 3-4 ggr i veckan där du springer ett lite längr
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 11:31enl mcmillan så skall dina 400 m intervaller gå på 1:53-2:00
för att nå ditt mål
enl mcmillan så skall dina 400 m intervaller gå på 1:53-2:00
för att nå ditt mål