Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 10:02Hudson är en klok tränare. Det är ju så att efter ett par år slutar Vo2max att öka, vad man sedan kan förbättra är löpekonomi och tröskel. Ett par ord om detta från Marius Bakken , en norsk kille som sprungit 13:06 på 5000m och därigenom är snabbast skand
Hudson är en klok tränare. Det är ju så att efter ett par år slutar Vo2max att öka, vad man sedan kan förbättra är löpekonomi och tröskel. Ett par ord om detta från Marius Bakken , en norsk kille som sprungit 13:06 på 5000m och därigenom är snabbast skand
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 10:07Jag läste Hudson i våras, och har försökt träna lite enligt hans rekommendationer över sommaren och hösten. (Dessutom har jag ratat pulsbandet ganska ofta och mer sprungit på känsla.) Jag kan inte säkert säga vad det är, men det känns som jag tagit ett
Jag läste Hudson i våras, och har försökt träna lite enligt hans rekommendationer över sommaren och hösten. (Dessutom har jag ratat pulsbandet ganska ofta och mer sprungit på känsla.) Jag kan inte säkert säga vad det är, men det känns som jag tagit ett
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 10:40På Kondis.no finns nu en ny vetenskaplig undersökning om detta med 4 x 4.
Påstanden var at O2MAX er den viktigste parameter å trene for utholdenhet. Vi har definert et innhold i hva det skulle bety ”å være viktigst”. Vi utvikler en modell basert på ener
På Kondis.no finns nu en ny vetenskaplig undersökning om detta med 4 x 4.
Påstanden var at O2MAX er den viktigste parameter å trene for utholdenhet. Vi har definert et innhold i hva det skulle bety ”å være viktigst”. Vi utvikler en modell basert på ener
Quote from Funbeat user on 6 June 2010, 11:53hejsan...väcker liv i denna tråden..
har lite frågor om 4x4...
jag har väl medel kondition,kanske gränsar till bra..för min ålder..
hadde tänkt försöka prova detta...
jag har ca:192 i maxpuls(det högsta jag fått på pulsklocka)
ska jag då ligga på ca:
hejsan...väcker liv i denna tråden..
har lite frågor om 4x4...
jag har väl medel kondition,kanske gränsar till bra..för min ålder..
hadde tänkt försöka prova detta...
jag har ca:192 i maxpuls(det högsta jag fått på pulsklocka)
ska jag då ligga på ca:
Quote from Funbeat user on 6 June 2010, 12:47Jag kör på ansträngningsgrad bara. Det är ju nästan fullt ös som gäller. Kontrollerat ös, upprätthåll bra teknik och med målet att man orkar hålla hyfsat i alla fyra repetitionerna, annars har man kört för snabbt. Vilan måste vara tillräckligt lång så du
Jag kör på ansträngningsgrad bara. Det är ju nästan fullt ös som gäller. Kontrollerat ös, upprätthåll bra teknik och med målet att man orkar hålla hyfsat i alla fyra repetitionerna, annars har man kört för snabbt. Vilan måste vara tillräckligt lång så du
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 18:22Du kommer inte att ligga i den höga pulszonen hela tiden. Det tar ju en stund för pulsen att komma upp. Se till att hålla en fart du kan hålla hela passet ut. Då kommer du bara precis upp och nosar på de höga nivåerna första intervallet. Därefter går det
Du kommer inte att ligga i den höga pulszonen hela tiden. Det tar ju en stund för pulsen att komma upp. Se till att hålla en fart du kan hålla hela passet ut. Då kommer du bara precis upp och nosar på de höga nivåerna första intervallet. Därefter går det
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 06:50Håller med tidigare talare om att hellre köra på ansträngninsgrad istället för puls. Kör så du blir rejält trött bara men inte för trött! Och sen vila så länge tills du känner att du kan köra på hårt igen, joggvila är inte alls dumt.
Va länge sen jag kö
Håller med tidigare talare om att hellre köra på ansträngninsgrad istället för puls. Kör så du blir rejält trött bara men inte för trött! Och sen vila så länge tills du känner att du kan köra på hårt igen, joggvila är inte alls dumt.
Va länge sen jag kö
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 07:38När man tittar på hur olika personer kör intervaller varierar längden på vilan. Själv upplever jag att idealisk vila mellan intervallerna är strax över två minuter oavsettt om jag kör 4 minuters eller längre intervaller. Men jag har sett många som har kor
När man tittar på hur olika personer kör intervaller varierar längden på vilan. Själv upplever jag att idealisk vila mellan intervallerna är strax över två minuter oavsettt om jag kör 4 minuters eller längre intervaller. Men jag har sett många som har kor
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 08:07Jag vilar oftast 60-90 sec på 4x4 intervaller.
Jag vilar oftast 60-90 sec på 4x4 intervaller.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 16:20Tycker att mer än 60 sekunder gör det bara jobbigare då pulsen sjunker för lågt. Vill ju inte gå under 75%
Tycker att mer än 60 sekunder gör det bara jobbigare då pulsen sjunker för lågt. Vill ju inte gå under 75%