Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 19:23Ja jag tror nog att den gett resultat trots att det än så länge är rätt kortsiktig summering... Senaste passet hade jag 5 slag lägre puls med samma fart...kan iofs bero på andra faktorer, men jag tror på min träning 🙂
Jag kommer nog fortsätta med 4x4 i
Ja jag tror nog att den gett resultat trots att det än så länge är rätt kortsiktig summering... Senaste passet hade jag 5 slag lägre puls med samma fart...kan iofs bero på andra faktorer, men jag tror på min träning 🙂
Jag kommer nog fortsätta med 4x4 i
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 19:561000 meters intervaller som du beskriver har jag kört otroligt mycket med tt resultat! kommer nog återkomma till dom i höst/vinter! Även backträning är nåt jag kommer köra mycket av helst en gång i veckan! även tåhävningar och löpskolning är saker jag ska
1000 meters intervaller som du beskriver har jag kört otroligt mycket med tt resultat! kommer nog återkomma till dom i höst/vinter! Även backträning är nåt jag kommer köra mycket av helst en gång i veckan! även tåhävningar och löpskolning är saker jag ska
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 20:30Enkelt sammanfattat kan vi säga så här:
VO2-max = maximal aerob kapacitet. 100% av den maximala aeroba kapacitet kan endast utnyttjas under mycket begränsad tid.
Prestationen på 3000m, 5-10km, halvmara och marathon avgörs av förmågan att utnyttja så mån
Enkelt sammanfattat kan vi säga så här:
VO2-max = maximal aerob kapacitet. 100% av den maximala aeroba kapacitet kan endast utnyttjas under mycket begränsad tid.
Prestationen på 3000m, 5-10km, halvmara och marathon avgörs av förmågan att utnyttja så mån
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:39Intressant tråd! Jag blev så inspirerad så jag testade första passet idag. Det är ju alltid kul att testa nått nytt o variera sig i träningen. (t+)
Intressant tråd! Jag blev så inspirerad så jag testade första passet idag. Det är ju alltid kul att testa nått nytt o variera sig i träningen. (t+)
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 22:05Frida....du e helcool.!
Frida....du e helcool.!
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 08:06Ja Frida har örnkoll..synd vi inte får ta del av hennes träning.... man är ju nyfiken 🙂
Ja Frida har örnkoll..synd vi inte får ta del av hennes träning.... man är ju nyfiken 🙂
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 08:37Kanske för att Fridas träning är anpassad till just Frida och inte skulle vara till nytta för andra? 😉
Sällar mig i övrigt till The Frida Fan Club!! (H:)
Kanske för att Fridas träning är anpassad till just Frida och inte skulle vara till nytta för andra? 😉
Sällar mig i övrigt till The Frida Fan Club!! (H:)
Quote from Elias Engqvist on 25 September 2009, 09:06Jag står på första plats 🙂
Jag står på första plats 🙂
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 09:10Är också med i klubben 🙂
Körde mitt första 4x4min på länge häromdagen. Aaaarrrrrghhhh.... (men skönt 😉 )
Är också med i klubben 🙂
Körde mitt första 4x4min på länge häromdagen. Aaaarrrrrghhhh.... (men skönt 😉 )
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 09:15För att spinna vidare på Fridas senaste inlägg: jag läser i skrivande stund Hudson ( http://www.amazon.com/Run-Faster-5K-Marathon-Coach/dp/0767928229 ) igen. Han betraktar VO2max ur en annan vinkel än många andra, t.ex. Daniels.
Hudsons grundfilosofi är
För att spinna vidare på Fridas senaste inlägg: jag läser i skrivande stund Hudson ( http://www.amazon.com/Run-Faster-5K-Marathon-Coach/dp/0767928229 ) igen. Han betraktar VO2max ur en annan vinkel än många andra, t.ex. Daniels.
Hudsons grundfilosofi är