Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning4 x 4 minuters intervaller
You need to log in to create posts and topics.

Ja jag tror nog att den gett resultat trots att det än så länge är rätt kortsiktig summering... Senaste passet hade jag 5 slag lägre puls med samma fart...kan iofs bero på andra faktorer, men jag tror på min träning 🙂

Jag kommer nog fortsätta med 4x4 i

1000 meters intervaller som du beskriver har jag kört otroligt mycket med tt resultat! kommer nog återkomma till dom i höst/vinter! Även backträning är nåt jag kommer köra mycket av helst en gång i veckan! även tåhävningar och löpskolning är saker jag ska

Enkelt sammanfattat kan vi säga så här:

VO2-max = maximal aerob kapacitet. 100% av den maximala aeroba kapacitet kan endast utnyttjas under mycket begränsad tid.

Prestationen på 3000m, 5-10km, halvmara och marathon avgörs av förmågan att utnyttja så mån

Intressant tråd! Jag blev så inspirerad så jag testade första passet idag. Det är ju alltid kul att testa nått nytt o variera sig i träningen. (t+)

Frida....du e helcool.!

Ja Frida har örnkoll..synd vi inte får ta del av hennes träning.... man är ju nyfiken 🙂

Kanske för att Fridas träning är anpassad till just Frida och inte skulle vara till nytta för andra? 😉

Sällar mig i övrigt till The Frida Fan Club!! (H:)

Jag står på första plats 🙂

Är också med i klubben 🙂

Körde mitt första 4x4min på länge häromdagen. Aaaarrrrrghhhh.... (men skönt 😉 )

För att spinna vidare på Fridas senaste inlägg: jag läser i skrivande stund Hudson ( http://www.amazon.com/Run-Faster-5K-Marathon-Coach/dp/0767928229 ) igen. Han betraktar VO2max ur en annan vinkel än många andra, t.ex. Daniels.

Hudsons grundfilosofi är