Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 19:15Robert, har du tänkt på farten då? Om du är intresserad av att prestera i hög fart tjänar du på att träna ditt vo2max grenspecifikt - i hög fart. Dock tjänar du inte på att träna i fart över ditt vo2max (om nu syftet är vo2max-höjande träning, i andra syf
Robert, har du tänkt på farten då? Om du är intresserad av att prestera i hög fart tjänar du på att träna ditt vo2max grenspecifikt - i hög fart. Dock tjänar du inte på att träna i fart över ditt vo2max (om nu syftet är vo2max-höjande träning, i andra syf
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 19:20Om man tycker att 60 sek vila räcker när man kör fyror på Vo2max kör man inte på Vo2max.
Om man tycker att 60 sek vila räcker när man kör fyror på Vo2max kör man inte på Vo2max.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 19:21Åh Floppen hann före. Dessutom med utförlig förklaring, det hade jag nog inte orkat.
Åh Floppen hann före. Dessutom med utförlig förklaring, det hade jag nog inte orkat.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 19:45Sista passet så körde jag 6*1 km Då körde jag 4:20*2 4:10*2 och 4:00 *2 Sista låg jag på 193 i maxpuls. detta med 60 sek vila. Tycker att det var ganska bra avvägda tusingar o vila. vad skulle bli bättre med längre vila? Skulle jag köra alla på 4 min?
Sista passet så körde jag 6*1 km Då körde jag 4:20*2 4:10*2 och 4:00 *2 Sista låg jag på 193 i maxpuls. detta med 60 sek vila. Tycker att det var ganska bra avvägda tusingar o vila. vad skulle bli bättre med längre vila? Skulle jag köra alla på 4 min?
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 20:29Om du skulle lägga in tre min vila på det passet så är det ju tämligen självklart att du skulle kunna hålla ett högre tempo. Passet blir varken bättre eller sämre med längre vila och högre fart men det blir annorlunda. Val av pass brukar bero på vilken di
Om du skulle lägga in tre min vila på det passet så är det ju tämligen självklart att du skulle kunna hålla ett högre tempo. Passet blir varken bättre eller sämre med längre vila och högre fart men det blir annorlunda. Val av pass brukar bero på vilken di
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 20:36hej igen...tänkte prova på att köra 4x4 intervaller för första gången på lördag..tänkte ta mig till en löparbana..
jag har som mål att klara springa 5,6 km på 29 minuter som jag klarade för 16 år sedan ,är nu 42 år)sprang på 31.16 förra veckanom jag sp
hej igen...tänkte prova på att köra 4x4 intervaller för första gången på lördag..tänkte ta mig till en löparbana..
jag har som mål att klara springa 5,6 km på 29 minuter som jag klarade för 16 år sedan ,är nu 42 år)sprang på 31.16 förra veckan
om jag sp
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 09:11Om man skall köra exakt vad den här tråden handlar om så är det 4x4 minuter med 3 minuters joggvila som gäller. Jag tycker att en gång i veckan räcker på denna typ av pass om man inte kört det förut.
Du kan ha ett till snabbpass i veckan om du vill men s
Om man skall köra exakt vad den här tråden handlar om så är det 4x4 minuter med 3 minuters joggvila som gäller. Jag tycker att en gång i veckan räcker på denna typ av pass om man inte kört det förut.
Du kan ha ett till snabbpass i veckan om du vill men s
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 12:59Testade 4x4 för första gången idag (körde på löpband med 0,5% lutning så farten blev lite snabbare än vad det skulle blivit på bana). Jag körde gåvila.
1. 3:38 tempo vila 2 minuter - pulsen gick ned till 103. Kom aldrig upp i pulszon 5.
2. 3:35tempo vila
Testade 4x4 för första gången idag (körde på löpband med 0,5% lutning så farten blev lite snabbare än vad det skulle blivit på bana). Jag körde gåvila.
1. 3:38 tempo vila 2 minuter - pulsen gick ned till 103. Kom aldrig upp i pulszon 5.
2. 3:35tempo vila
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 13:20Vill man spexa till det ytterligare så kan man leta upp en backe som tar 4 minuter att springa uppför..... Farten är inte så hög men pulsen..ojoj det ÄR roligt 🙂
Vill man spexa till det ytterligare så kan man leta upp en backe som tar 4 minuter att springa uppför..... Farten är inte så hög men pulsen..ojoj det ÄR roligt 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 15:11Välkomna till Färjeledsbacken i Visby! Bara att kliva av färjan och börja springa.
Välkomna till Färjeledsbacken i Visby! Bara att kliva av färjan och börja springa.