Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 12:51Har fått tips om 8 x 2 min i snabbt tempo och 1 min joggvila i lågt (runt halva) tempot mellan. Tror förvisso INTE att jag pressar upp pulsen så högt som man ska. Men som ni andra skriver: Ångest: JA - Trött: JA - Nöjd efteråt: JA. Försökte med 4 x fyrami
Har fått tips om 8 x 2 min i snabbt tempo och 1 min joggvila i lågt (runt halva) tempot mellan. Tror förvisso INTE att jag pressar upp pulsen så högt som man ska. Men som ni andra skriver: Ångest: JA - Trött: JA - Nöjd efteråt: JA. Försökte med 4 x fyrami
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 14:13Jag var helt ok i dag och körde det passet som Frida föreslog: 2* 1 km VO2 max, 6*100 backe, 2*1 km VO2 max.
Tyvärr var jag lite sliten i hamstrings så jag fick skippa sista 2*1 km, men det var förbannat jobbigt ändå. Ska nog testa 30/30 nästa gång.
Had
Jag var helt ok i dag och körde det passet som Frida föreslog: 2* 1 km VO2 max, 6*100 backe, 2*1 km VO2 max.
Tyvärr var jag lite sliten i hamstrings så jag fick skippa sista 2*1 km, men det var förbannat jobbigt ändå. Ska nog testa 30/30 nästa gång.
Had
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 16:26Hittade just denna sidan innehåller en massa intressanta artiklar
http://www.powerrunning.com/Exercise%20Physiology/Exercise%20Physiology.htm
Hittade just denna sidan innehåller en massa intressanta artiklar
http://www.powerrunning.com/Exercise%20Physiology/Exercise%20Physiology.htm
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 14:39Ja det var intressant. Det finns ingen mjölksyratröskel? Halten mjölksyra ökar inte inte pga anaerobt muskelarbete? Ja, man blir inte ens stel av mjölksyra? Där ser man. Önskar att nån kunde berätta det för mina benmuskler bara! Intressant som sagt, även
Ja det var intressant. Det finns ingen mjölksyratröskel? Halten mjölksyra ökar inte inte pga anaerobt muskelarbete? Ja, man blir inte ens stel av mjölksyra? Där ser man. Önskar att nån kunde berätta det för mina benmuskler bara! Intressant som sagt, även
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 14:57Det finns en del forskning som pekar på att det inte egentligen är mjölksyran i sig som gör att man stumnar, utan att ökningen av mjölksyra snarare är en bieffekt av nåt annat. Ur en praktisk synvinkel verkar det som man lugnt kan fortsätta att prata om m
Det finns en del forskning som pekar på att det inte egentligen är mjölksyran i sig som gör att man stumnar, utan att ökningen av mjölksyra snarare är en bieffekt av nåt annat. Ur en praktisk synvinkel verkar det som man lugnt kan fortsätta att prata om m
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 16:18Mjölksyra är en markör för att man är trött, precis som troponin-T och NT-proBNP är en markör för att man har hjärtinfarkt (eller har tränat för länge, typ 1-2 dygn)
Mjölksyra är en markör för att man är trött, precis som troponin-T och NT-proBNP är en markör för att man har hjärtinfarkt (eller har tränat för länge, typ 1-2 dygn)
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 19:31Har också stött på att laktat och mjölksyra inte har de roller man tror, senast i Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Lactic_acid#Exercise_and_lactate , se "Contrary to popular belief..." några rader ner.
Tankarna är intressanta och ganska utmanande.
Har också stött på att laktat och mjölksyra inte har de roller man tror, senast i Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Lactic_acid#Exercise_and_lactate , se "Contrary to popular belief..." några rader ner.
Tankarna är intressanta och ganska utmanande.
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 18:53Hoppas ni alla kör för fullt med 4 x 4minuters intervaller nu ock utvecklas som bara den 🙂
Tänkte bara länka till en intressant artikel av en italiensk tränar som kallar sig för HADD på det kända Letsrun forumet. Innan man börjar med hård intervallträn
Hoppas ni alla kör för fullt med 4 x 4minuters intervaller nu ock utvecklas som bara den 🙂
Tänkte bara länka till en intressant artikel av en italiensk tränar som kallar sig för HADD på det kända Letsrun forumet. Innan man börjar med hård intervallträn
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 19:00Har lyckats klämma in en del V02Max på sistone.... Mina ben är dock helt slut dagarna efter men nu så börjar jag vänja mig......
Tänkte köra Göteborgs marathon 10/10 så jag får väl lätta lite på denna typ av intervaller inför det...
Hur gör ni annars u
Har lyckats klämma in en del V02Max på sistone.... Mina ben är dock helt slut dagarna efter men nu så börjar jag vänja mig......
Tänkte köra Göteborgs marathon 10/10 så jag får väl lätta lite på denna typ av intervaller inför det...
Hur gör ni annars u
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 19:08Upplever du att träningen givit dig bra resultat?
Är lite kluven till hur jag kommer lägga upp vinterträningen tror jag kommer satsa på många mil i låg fart och försöka att få upp mängden så mycket som möjligt under kanske 2 månader och sen när tävlings
Upplever du att träningen givit dig bra resultat?
Är lite kluven till hur jag kommer lägga upp vinterträningen tror jag kommer satsa på många mil i låg fart och försöka att få upp mängden så mycket som möjligt under kanske 2 månader och sen när tävlings