Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 15:45Gå med nu! sen jag började träna i en klubb harjag utvecklats en hel del dels är det lättare att pressa sig på dom tuffa passen sen är det ju jäkligt kul att träna med andra också ibland
Gå med nu! sen jag började träna i en klubb harjag utvecklats en hel del dels är det lättare att pressa sig på dom tuffa passen sen är det ju jäkligt kul att träna med andra också ibland
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 21:39Ikväll körde jag 10 x 3 30/30 hamnade bara i zon 5 i 3 minuter även fast jag höll ca 1500 m fart hela passet... vart mest gå vila emellan kanske måste köra joggvila nästa gång... men tror jag höjt syreupptaget rejält senaste tiden för tidigare har jag ham
Ikväll körde jag 10 x 3 30/30 hamnade bara i zon 5 i 3 minuter även fast jag höll ca 1500 m fart hela passet... vart mest gå vila emellan kanske måste köra joggvila nästa gång... men tror jag höjt syreupptaget rejält senaste tiden för tidigare har jag ham
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 08:22Inte så konsigt att du inte kommer upp i puls på så pass kort löptid. Att du orkar mer kan ju bero på ett ökat antal mitokondrier. Och det är ju bra!
Inte så konsigt att du inte kommer upp i puls på så pass kort löptid. Att du orkar mer kan ju bero på ett ökat antal mitokondrier. Och det är ju bra!
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 11:01Går ju att komma upp i rejäl puls ändå trots kort löptid får byta ut gå vilan mot joggvila så blir det nog annat resultat. Jo hoppas jag ökat mängden mitokondrier det är ju bara positivt 🙂
Går ju att komma upp i rejäl puls ändå trots kort löptid får byta ut gå vilan mot joggvila så blir det nog annat resultat. Jo hoppas jag ökat mängden mitokondrier det är ju bara positivt 🙂
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 16:16Hittade denna intressanta artikel av Veronique Billat en fransk forskare som menar att man ska köra 30 sek i typ 2000 m fart och vilan ska va halva farten...
New vVO2max workouts lead to impressive gains in fitness
Veronique Billat is at it again. The
Hittade denna intressanta artikel av Veronique Billat en fransk forskare som menar att man ska köra 30 sek i typ 2000 m fart och vilan ska va halva farten...
New vVO2max workouts lead to impressive gains in fitness
Veronique Billat is at it again. The
Quote from Funbeat user on 6 September 2009, 20:08"Overkill"....!?
"Overkill"....!?
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 07:36Kjell, om du inte är intresserad så läs inte. Väldigt intressant artikel tycker jag!
Kjell, om du inte är intresserad så läs inte. Väldigt intressant artikel tycker jag!
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 10:44precis är ju inget tvång att läsa om man inte vill....
precis är ju inget tvång att läsa om man inte vill....
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 13:06Intressant, även om jag blir alltmer förvirrad... vilken fart ska jag välja? på de flesta ställen har jag läst "den fart du har när du maxar 3 km" medan Billat skriver "den fart du har när du maxar 6 minuter". Rätt stor skillnad för mig.
Intressant, även om jag blir alltmer förvirrad... vilken fart ska jag välja? på de flesta ställen har jag läst "den fart du har när du maxar 3 km" medan Billat skriver "den fart du har när du maxar 6 minuter". Rätt stor skillnad för mig.
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 13:33jo man kan bli lite förvirrad då alla har olika åsikter... men det är bara att prova sig fram kommer du inte upp i rätt puls får du ju ändra på antingen farten på dragen eller på vilan...
//Thomas
jo man kan bli lite förvirrad då alla har olika åsikter... men det är bara att prova sig fram kommer du inte upp i rätt puls får du ju ändra på antingen farten på dragen eller på vilan...
//Thomas