Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 20:47Christian, kan du ge tips om var man kan läsa mer om den sortens träning och dess effekter? Det låter mycket intressant.
Christian, kan du ge tips om var man kan läsa mer om den sortens träning och dess effekter? Det låter mycket intressant.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 21:47Testade det ovan beskrivna "blandpasset" i en lightversion: 2*3 min löpning i vad jag tror är Vo2maxfart, följt av 5*100 m backe och därefter 2*3 min Vo2. Jobbigt! Hade beräknat HRR enligt exemplet här ovan och utgått ifrån ett uppskattat värde av maxpuls
Testade det ovan beskrivna "blandpasset" i en lightversion: 2*3 min löpning i vad jag tror är Vo2maxfart, följt av 5*100 m backe och därefter 2*3 min Vo2. Jobbigt! Hade beräknat HRR enligt exemplet här ovan och utgått ifrån ett uppskattat värde av maxpuls
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:39Skulle kört Fridas "blandpass" i morrn men har blivit förkyld. Känns inte som läge att kombinera VO2max och backe med den hälsan...
Annars känner jag som du Thomas, att det är kul att köra lite olika prylar på samma pass.
Skulle kört Fridas "blandpass" i morrn men har blivit förkyld. Känns inte som läge att kombinera VO2max och backe med den hälsan...
Annars känner jag som du Thomas, att det är kul att köra lite olika prylar på samma pass.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:47Har ett favorit pass där jag kör 2 minuter uppför och vilar 30 sekunder och sen är det full sula nerför som gäller där vilar jag i 2 minuter för att upprepa 6-7 gånger rikitgt kul och jobbigt pass känns verkligen i benen när man trycker på utför...
Har ett favorit pass där jag kör 2 minuter uppför och vilar 30 sekunder och sen är det full sula nerför som gäller där vilar jag i 2 minuter för att upprepa 6-7 gånger rikitgt kul och jobbigt pass känns verkligen i benen när man trycker på utför...
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 07:18Hej!
Jag körde 30x30 igår..... Hur ligger ni på puls när ni kör det, (om nån kört det?)
jämfört med 4x4 min.. Jag får inte upp min puls lika mkt på dom korta V02Max passen, men det kanske man inte brukar få?
Hej!
Jag körde 30x30 igår..... Hur ligger ni på puls när ni kör det, (om nån kört det?)
jämfört med 4x4 min.. Jag får inte upp min puls lika mkt på dom korta V02Max passen, men det kanske man inte brukar få?
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 08:11Jag tror att Crossfit Endurance är åt det hållet. På tok för avancerat och hårt för mig, och det kräver nästan att man kör crossfit i övrigt också, men om du oglar på det så kan du ju avgöra själv.
Jag tror att Crossfit Endurance är åt det hållet. På tok för avancerat och hårt för mig, och det kräver nästan att man kör crossfit i övrigt också, men om du oglar på det så kan du ju avgöra själv.
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 08:31Jag körde Crossfit Endurance pass i våras. De är rätt roliga ibland men kräver absolut att man kör crossfit elle rliknande samtidigt, annars pajjar kroppen (iaf min). Nackdelen var att uthålligheten på långa distanser gick ner, både på löpning och cykling
Jag körde Crossfit Endurance pass i våras. De är rätt roliga ibland men kräver absolut att man kör crossfit elle rliknande samtidigt, annars pajjar kroppen (iaf min). Nackdelen var att uthålligheten på långa distanser gick ner, både på löpning och cykling
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 09:14Angående 30/30. Efter ca 8 av dessa brukar pulsen hamna runt 95% och sedan ligger den kvar där och sjunker endast ett-två slag under joggvilan. 20x30/30 i 2km-fart är det mesta jag kört, och det är ganska tufft pass.
Angående 30/30. Efter ca 8 av dessa brukar pulsen hamna runt 95% och sedan ligger den kvar där och sjunker endast ett-två slag under joggvilan. 20x30/30 i 2km-fart är det mesta jag kört, och det är ganska tufft pass.
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 15:34Jonas jag personligen tycker det kan va svårt om man är själv att pressa tillräckligt på denna typ av intervaller lättare om man är fler. Ska själv köra 3 x 10 30/30 ikväll får se hur pulsen är då rapport kommer....
Jonas jag personligen tycker det kan va svårt om man är själv att pressa tillräckligt på denna typ av intervaller lättare om man är fler. Ska själv köra 3 x 10 30/30 ikväll får se hur pulsen är då rapport kommer....
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 15:38Thomas.. ja det är ju mitt största problem att jag kör alla mina pass själv....funderar på att gå med i en klubb ... men har inte fått tummen ur.... det berömda..... 🙂
Thomas.. ja det är ju mitt största problem att jag kör alla mina pass själv....funderar på att gå med i en klubb ... men har inte fått tummen ur.... det berömda..... 🙂