Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 13:38Det var ett intressant pass... låg runt 180 i puls Max 185) Nåt trött i benen idag bara 🙂
Det var ett intressant pass... låg runt 180 i puls Max 185) Nåt trött i benen idag bara 🙂
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 13:45Anders: Ett sånt pass som 8 x 200m med 1 min vila tränar inte syreupptagningen nåt utan är mest för att som du säger förbättra löpekonomi sen tror jag det tränar upp mjölksyra tröskeln en del. Men ska man köra korta intervaller för att stressa syreupptagn
Anders: Ett sånt pass som 8 x 200m med 1 min vila tränar inte syreupptagningen nåt utan är mest för att som du säger förbättra löpekonomi sen tror jag det tränar upp mjölksyra tröskeln en del. Men ska man köra korta intervaller för att stressa syreupptagn
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 14:578x200m med 1min vila var faktiskt exakt var jag körde några ggr i våras. Skulle säga att det är ett bra "kom igång-pass" för medeldistansare (800m, 1500m) på vårkanten, i alla fall om man som jag inte tränat medeldistans under vintern. Mest för att vänja
8x200m med 1min vila var faktiskt exakt var jag körde några ggr i våras. Skulle säga att det är ett bra "kom igång-pass" för medeldistansare (800m, 1500m) på vårkanten, i alla fall om man som jag inte tränat medeldistans under vintern. Mest för att vänja
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 17:57Denna tråd gav mig tillräckligt mycket motivation att till slut testa 30/30. Trots högt ställda förväntningar är jag positivt överraskad.
I stunden var ansträgningen hög men utan tvekan hanterbar. Efteråt ballade magen ur och en lätt huvudvärk infann sig
Denna tråd gav mig tillräckligt mycket motivation att till slut testa 30/30. Trots högt ställda förväntningar är jag positivt överraskad.
I stunden var ansträgningen hög men utan tvekan hanterbar. Efteråt ballade magen ur och en lätt huvudvärk infann sig
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 19:52Mycket bra inlägg där Markus! Jag brukar köra dom passen också för att vänja kroppen vid hög fart... och då brukar jag ha 2 minuters vila på 200ingar men köra 12-15 st istället och kalla denna typ av pass för "Förberedande Snabbhets Uthållighet"
Henrik:
Mycket bra inlägg där Markus! Jag brukar köra dom passen också för att vänja kroppen vid hög fart... och då brukar jag ha 2 minuters vila på 200ingar men köra 12-15 st istället och kalla denna typ av pass för "Förberedande Snabbhets Uthållighet"
Henrik:
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 19:55Hur mkt går det att förbättra sig på kort sikt med dessa intervaller... Förstår att det är individuellt, men är det nån som har praktisk erfarenhet av det?
Hur mkt går det att förbättra sig på kort sikt med dessa intervaller... Förstår att det är individuellt, men är det nån som har praktisk erfarenhet av det?
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 20:26Jonas: Svårt att säga men som nybörjare med 2 sådana här pass i veckan lär öka syreupptagningen ganska kraftigt skulle jag tro men även om man vart i gång ett tag så ger det nog bra effekt.
Henrik: bra fart på tusingarna måste jag säga!! skulle gissa på
Jonas: Svårt att säga men som nybörjare med 2 sådana här pass i veckan lär öka syreupptagningen ganska kraftigt skulle jag tro men även om man vart i gång ett tag så ger det nog bra effekt.
Henrik: bra fart på tusingarna måste jag säga!! skulle gissa på
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 20:31Antar att man ska kombinera olika varianter då... körde 4x4 igår..... 30x30 lät ju också intressant.... framför allt så lär ju vilan imellan passen bli mer viktig...
Antar att man ska kombinera olika varianter då... körde 4x4 igår..... 30x30 lät ju också intressant.... framför allt så lär ju vilan imellan passen bli mer viktig...
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 20:45Ang. 35 på milen - I fallande ordning: ökad mängd, Danielska R-intervaller (200 - 400 m i 1500m-fart med lång vila), regelbunden fartträning samt tre kilo viktminskning (som snart är ogjord).
Inget magisk - träna diciplinerat, komplett och framför allt m
Ang. 35 på milen - I fallande ordning: ökad mängd, Danielska R-intervaller (200 - 400 m i 1500m-fart med lång vila), regelbunden fartträning samt tre kilo viktminskning (som snart är ogjord).
Inget magisk - träna diciplinerat, komplett och framför allt m
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 20:55Jonas: Jo variation är viktigt inte minst för att vara riktigt motiverad inför varje pass för det är otroligt viktigt att man inte går in och köra intervallerna lite halvdant för då kan det aldrig bli bra! Finns många varianter på Vo2max intervaller mina
Jonas: Jo variation är viktigt inte minst för att vara riktigt motiverad inför varje pass för det är otroligt viktigt att man inte går in och köra intervallerna lite halvdant för då kan det aldrig bli bra! Finns många varianter på Vo2max intervaller mina