Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 14:59Anders, här ges svaret på din fråga, där även Jack Daniels (jtupper), som myntade begreppet vVo2max, ger sin syn på saken:
http://www.letsrun.com/forum/flat_read.php?thread=2504936&page=0
Anders, här ges svaret på din fråga, där även Jack Daniels (jtupper), som myntade begreppet vVo2max, ger sin syn på saken:
http://www.letsrun.com/forum/flat_read.php?thread=2504936&page=0
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 15:21Tack för länken, även om jag inte blev jätteklokare av det 🙂
Får väl ut och maxa nu nån gång och se var jag ligger.
Tack för länken, även om jag inte blev jätteklokare av det 🙂
Får väl ut och maxa nu nån gång och se var jag ligger.
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 19:11Haha ja Lydiard vet vad han talar om =) Har aldrig lyckats att gå ifrån ett intervallpass och inte vart trött ialla fall så lite rätt gör man nog!
Haha ja Lydiard vet vad han talar om =) Har aldrig lyckats att gå ifrån ett intervallpass och inte vart trött ialla fall så lite rätt gör man nog!
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 23:19Men G-man då...jag försökte ju faktiskt å läste typ en tredjedel...men det var helt över min horisont....men som du säger det va ju inget som jag hade behövt notera i tråden..förlåt/;)
Men G-man då...jag försökte ju faktiskt å läste typ en tredjedel...men det var helt över min horisont....men som du säger det va ju inget som jag hade behövt notera i tråden..förlåt/;)
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 07:42Thomas, känner du att det blir lättare mentalt att orka de här passen med tiden? Själv har jag alltid ångest när jag kör VO2-max och det enda som händer är att jag blir snabbare, men ångesten går inte över. Det är riktigt jobbigt. Vet inte riktigt hur jag
Thomas, känner du att det blir lättare mentalt att orka de här passen med tiden? Själv har jag alltid ångest när jag kör VO2-max och det enda som händer är att jag blir snabbare, men ångesten går inte över. Det är riktigt jobbigt. Vet inte riktigt hur jag
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 08:40Nja lite ångest har man nog alltid inför dom här passen för dom ska ju vara jobbiga! =) En del pass laddar jag hela dagen inför så kan nog inte säga att det blir lättare med tiden. Alltid jobbigt på uppvärmningen innan man ska dra igång men när man väl är
Nja lite ångest har man nog alltid inför dom här passen för dom ska ju vara jobbiga! =) En del pass laddar jag hela dagen inför så kan nog inte säga att det blir lättare med tiden. Alltid jobbigt på uppvärmningen innan man ska dra igång men när man väl är
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 08:48För egen del är det mest ångestfyllt att komma igång efter varje vila. Min minst dåliga tröst är då att det inte är jobbigast förrän i slutet på den förestående intervallen. Jag brukar även tänka tillbaka på de pass då jag haft det lika tungt men ändå avs
För egen del är det mest ångestfyllt att komma igång efter varje vila. Min minst dåliga tröst är då att det inte är jobbigast förrän i slutet på den förestående intervallen. Jag brukar även tänka tillbaka på de pass då jag haft det lika tungt men ändå avs
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 09:06Ja ett tips är att försöka avsluta varje intervall pass med en positiv känsla det har man med sig in i nästa...
Ja ett tips är att försöka avsluta varje intervall pass med en positiv känsla det har man med sig in i nästa...
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 09:09Den här tråden har peppat mig massor att börja köra mer intervaller och jag har lärt mig jättemycket, tack ska ni ha allihop. Om nu bara alla virus vänligen kunde sticka nånannanstans så jag kan få praktisera lite också...
Den här tråden har peppat mig massor att börja köra mer intervaller och jag har lärt mig jättemycket, tack ska ni ha allihop. Om nu bara alla virus vänligen kunde sticka nånannanstans så jag kan få praktisera lite också...
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 12:20Anders: Kul att den har inspirerat dig! bara ut och köra när du piggnat till...
Här finns ett lysande excelblad förresten som talar om vilka hastigheter man ska ha på olika intervaller och trösklar enligt Jack Daniel http://www.electricblues.com/archiv
Anders: Kul att den har inspirerat dig! bara ut och köra när du piggnat till...
Här finns ett lysande excelblad förresten som talar om vilka hastigheter man ska ha på olika intervaller och trösklar enligt Jack Daniel http://www.electricblues.com/archiv