Quote from Guest on 15 May 2011, 22:36Nykomling som inte reder ut sökfunktionen här, säg till en nybörjare som mig om diskussionen redan finns.
Frågan är: Hur vet ni vilken distans ni ska satsa på? På något sätt verkar det räknas som lite coolare att springa långt, är 5 km bara för de som in
Nykomling som inte reder ut sökfunktionen här, säg till en nybörjare som mig om diskussionen redan finns.
Frågan är: Hur vet ni vilken distans ni ska satsa på? På något sätt verkar det räknas som lite coolare att springa långt, är 5 km bara för de som in
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 22:46Jag tror inte det är många som tycker det är coolare att springa långt.
I mitt fall har jag bara börjat pressa mina gränser. Från att bara klara 3km till att som ikväll springa kvällspass på 25 km (med högre tempo än vad jag sprang 3km för några år seda
Jag tror inte det är många som tycker det är coolare att springa långt.
I mitt fall har jag bara börjat pressa mina gränser. Från att bara klara 3km till att som ikväll springa kvällspass på 25 km (med högre tempo än vad jag sprang 3km för några år seda
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 22:54Tack för svaret! Allt prat om halvmaraton och maraton tolkar jag som att det finns en coolhetsaspekt på att springa långt - men det stämmer alltså inte?
Finns det annat än trängsel att tänka på? Jag tyckte 5 km gick som en dans, frågan är om det betyder
Tack för svaret! Allt prat om halvmaraton och maraton tolkar jag som att det finns en coolhetsaspekt på att springa långt - men det stämmer alltså inte?
Finns det annat än trängsel att tänka på? Jag tyckte 5 km gick som en dans, frågan är om det betyder
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 23:18Bland nybörjare är den attityden tyvärr vanlig, men absolut inte bland bättre löpare. Om du stöter på någon som fnyser åt att du springer 5 km säger det alltså mer om dem än om dig.
Bland nybörjare är den attityden tyvärr vanlig, men absolut inte bland bättre löpare. Om du stöter på någon som fnyser åt att du springer 5 km säger det alltså mer om dem än om dig.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 23:26Det är klart att det finns en coolhetsaspekt i det hänseendet att sträckorna verkar extrema för ickelöpare.
Nästan vem som helst klarar ju att ta sig igenom 5 km, hur otränad man än är. Halvmaran är svårare och ett marathonlopp...Löpare emellan däremot
Det är klart att det finns en coolhetsaspekt i det hänseendet att sträckorna verkar extrema för ickelöpare.
Nästan vem som helst klarar ju att ta sig igenom 5 km, hur otränad man än är. Halvmaran är svårare och ett marathonlopp...
Löpare emellan däremot
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 00:49Många motionärer (inklusive mig själv) är inte så snabba och då tror jag att man väljer att springa längre lopp för att det av många anses vara en större prestation att ha klarat än mara än att ha sprungit ett kort lopp på en tid som inte är så imponerand
Många motionärer (inklusive mig själv) är inte så snabba och då tror jag att man väljer att springa längre lopp för att det av många anses vara en större prestation att ha klarat än mara än att ha sprungit ett kort lopp på en tid som inte är så imponerand
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 01:26Jag har sällan "satsat" på någon distans när jag har sprungit, cyklat, åkt skidor etc, förutom då jag har anmält mig till ett lopp och då kan jag ha specialtränat det som krävs för just den distansen. Nu har jag till exempel anmält mig till en ultradistan
Jag har sällan "satsat" på någon distans när jag har sprungit, cyklat, åkt skidor etc, förutom då jag har anmält mig till ett lopp och då kan jag ha specialtränat det som krävs för just den distansen. Nu har jag till exempel anmält mig till en ultradistan
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 07:57Att springa 1 km är jobbigt, 5K är väldigt få förunnat att ha genomfört.
Sträck på dig.
Att springa 1 km är jobbigt, 5K är väldigt få förunnat att ha genomfört.
Sträck på dig.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 07:595000 och 10000 meter har hög status som stadiongrenar men inte som distanser på väg eller i terräng.
Halvmaraton och speciellt maraton är mycket coolare. Man impar inte på sina arbetskamrater med att säga att man sprungit Blodomloppet, men att ha gjort e
5000 och 10000 meter har hög status som stadiongrenar men inte som distanser på väg eller i terräng.
Halvmaraton och speciellt maraton är mycket coolare. Man impar inte på sina arbetskamrater med att säga att man sprungit Blodomloppet, men att ha gjort e
Quote from Elias Engqvist on 16 May 2011, 08:10-"...jaha och vilken distans ska du springa då?"
-"Jag tänkte springa 400m"
-"Vad har du för mål då"
-Nä, jag är glad om jag kommer runt"Kan det vara så att man blandar ihop motionslopp med löpartävlingar?
På tävlingar är det ju meningen att man ska fö
-"...jaha och vilken distans ska du springa då?"
-"Jag tänkte springa 400m"
-"Vad har du för mål då"
-Nä, jag är glad om jag kommer runt"
Kan det vara så att man blandar ihop motionslopp med löpartävlingar?
På tävlingar är det ju meningen att man ska fö