Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 08:36Intressant fråga! Det är inte så många som satsar på korta distanser, så ur det avseendet kan det kanske vara svårt att hitta "likasinnade" att få pepp från och småtävla mot (?) och som någon skrev tidigare, kan det kanske vara lite svårare att hitta lopp
Intressant fråga! Det är inte så många som satsar på korta distanser, så ur det avseendet kan det kanske vara svårt att hitta "likasinnade" att få pepp från och småtävla mot (?) och som någon skrev tidigare, kan det kanske vara lite svårare att hitta lopp
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 09:09Intressanta frågor i den här tråden. Jag springer definitivt inte för att impa på någon (förutom på mig själv då) men jag blir ju så klart inspirerad av andras uppmuntran. Hur mycket man gör för sin egen skull och för andras skull är alltid värt att funde
Intressanta frågor i den här tråden. Jag springer definitivt inte för att impa på någon (förutom på mig själv då) men jag blir ju så klart inspirerad av andras uppmuntran. Hur mycket man gör för sin egen skull och för andras skull är alltid värt att funde
Quote from Catharina Brattlin on 16 May 2011, 09:10Anledningen till att jag har "satsat" på halvmarathon och längre är lite det Allie är inne på - jag var för gammal (tycker jag själv alltså) när jag började löpträna för att få upp nån speed. Jag är ett hopplöst långsamhetsfall. 🙂
Personligen är det, f
Anledningen till att jag har "satsat" på halvmarathon och längre är lite det Allie är inne på - jag var för gammal (tycker jag själv alltså) när jag började löpträna för att få upp nån speed. Jag är ett hopplöst långsamhetsfall. 🙂
Personligen är det, f
Quote from Jonny Persson on 16 May 2011, 09:17Det finns inte många hopplösa fall rent fysiskt för att i alla fall bli hyggligt snabb. Men det är rätt plågsam träning så det är inte så många som orkar med den träningen.
Jag anser för övrigt att de vackraste distanserna är 1500 meter och maraton. Båda
Det finns inte många hopplösa fall rent fysiskt för att i alla fall bli hyggligt snabb. Men det är rätt plågsam träning så det är inte så många som orkar med den träningen.
Jag anser för övrigt att de vackraste distanserna är 1500 meter och maraton. Båda
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 09:22Men åh! Jag tror jag ska använda första meningen i Mackans inlägg som motto: "Det finns inte många hopplösa fall rent fysiskt för att i alla fall bli hyggligt snabb."
Den andra meningen i inlägget väljer jag att bortse från däremot.
Men åh! Jag tror jag ska använda första meningen i Mackans inlägg som motto: "Det finns inte många hopplösa fall rent fysiskt för att i alla fall bli hyggligt snabb."
Den andra meningen i inlägget väljer jag att bortse från däremot.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 09:22Mina tankar kring detta.
Jag har i alla år struntat i lopp öht. Har inte tyckt att 5-10km lopp är värda besväret med allt krångel och aldrig kommit upp i träningsmängd för de lopp som lockat (Lidingöloppet tex).Samtidigt tröttnade jag på att folk idelig
Mina tankar kring detta.
Jag har i alla år struntat i lopp öht. Har inte tyckt att 5-10km lopp är värda besväret med allt krångel och aldrig kommit upp i träningsmängd för de lopp som lockat (Lidingöloppet tex).
Samtidigt tröttnade jag på att folk idelig
Quote from Jonny Persson on 16 May 2011, 09:47Ingmari: Det tycker jag du ska ta till dig och sen jobba järnet på att bli snabbare. 🙂
Min stora idol är Evy Palm.
Ingmari: Det tycker jag du ska ta till dig och sen jobba järnet på att bli snabbare. 🙂
Min stora idol är Evy Palm.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 09:51Arbetskamrater, släktingar, grannar och liknande hör till samma kategori som nybörjarlöpare, och blir mer imponerade av längre distanser. Med undantag för 100m på världselitnivå, det är paradoxalt nog det mest statusfyllda som finns.
Arbetskamrater, släktingar, grannar och liknande hör till samma kategori som nybörjarlöpare, och blir mer imponerade av längre distanser. Med undantag för 100m på världselitnivå, det är paradoxalt nog det mest statusfyllda som finns.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 09:55Håller med Markus. Anledningen till att många tappar snabbhet med åldern, är nog att de inte tränar för att förbättra/behålla sin snabbhet.
Mycket riktigt Jenny, det är ont om lopp och medlöpare om man vill satsa på kortare distanser som motionsform.
P
Håller med Markus. Anledningen till att många tappar snabbhet med åldern, är nog att de inte tränar för att förbättra/behålla sin snabbhet.
Mycket riktigt Jenny, det är ont om lopp och medlöpare om man vill satsa på kortare distanser som motionsform.
P
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 09:59Mackan: Absolut. 🙂
Folk i allmänhet bryr sig inte särskilt mycket om vad jag gör men när jag i fjol sprang ett MARATHONLOPP (på världshistoriens långsammaste tid) så tror jag ALLA kommenterade det. Det är otroligt vilken genomslagskraft det ordet har.
Mackan: Absolut. 🙂
Folk i allmänhet bryr sig inte särskilt mycket om vad jag gör men när jag i fjol sprang ett MARATHONLOPP (på världshistoriens långsammaste tid) så tror jag ALLA kommenterade det. Det är otroligt vilken genomslagskraft det ordet har.