Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Lars, man kan inte tappa något man aldrig har haft. 😉

Jag imponerade också rejält på min omgivning när jag gjorde mitt första marathon på strax över 5 timmar. När jag fyra månader senare berättade att jag hade sprungit ett 6-timmarslopp tittade de på mi

Nu har jag bara sprungit ett marathon, men jag måste säga att jag fortfarande inte är så lockad av distansen som sådan. Den är helt enkelt lite för lång för att vara riktigt roligt att springa, så långa distanser cyklar jag hellre. Halvmarathon däremot ty

...dom brukar göra det...

Hehe, jag blev lite orolig av Fredriks inlägg där tills jag läste disclaimern i sista stycket. 😉

För att återgå till originalfrågan tycker jag att det är sjukt mycket jobbigare och motigare att springa kort och fort än långt och långsamt. Det är klart a

Jag har egentligen inte satsat på någon distans utan springer för att det är roligt och känns bra de gånger man tar i lite mer.

Tävlingar har heller inte varit focus eftersom jag är för "gammal" har jag tyckt, men när man kommer in på en 5:e plats med "

Mackan, du glömde visst drömdistansen - 1609 meter. 😀
Den är hardcore att springa.

*host!* *harklar ur kaffet ur halsen*

😉

Men det har varit många trådar med en fråga av typen "Ska jag springa halvmarathon eller försöka mig på marathon". Svaren på FunBeat brukar med en klar majoritet vara marathon. Jag föreslog halvmarathon i en tråd men blev helt nedröstad. Så jag skulle nog

Illbatting: 1609 meter är lika fint som 1500 meter och precis lika härligt komplext.

Kul med så mycket respons!

Ni är många som skriver "gör som du själv vill". Problemet är att jag inte har någon tydlig uppfattning om det egentligen. Jag är en riktig nybörjare!

Å enda sidan verkar det rätt tråkigt att springa i timtal, å andra sidan ha